Nyrae Dawn: A játszma

, by Kristina

Fülszöveg:
A tizenkilenc éves Cheyenne megpróbálja tökéletesnek mutatni az életét, hogy elfedje múltja emlékeit. Amikor első főiskolás évében belefut a barátjába, aki egy másik nővel van, e tökéletes kép veszélybe kerül. A huszonegy éves Colt sosem akart főiskolára menni, és sose számított rá, hogy viszi valamire az életben, de mivel haldokló anyjának az a kívánsága, hogy végezze el a főiskolát, nincs más választása, mint úgy tenni, mintha ezt szeretné. Cheyenne-nek szüksége van egy álbarátra, hogy visszaszerezze volt fiúját, Coltnak pedig pénz kell, hogy gondoskodjon a mamájáról, úgyhogy alkut kötnek, amely mindkettőjüknek előnyös. De mi van, ha Cheyenne múltja nem olyan, amilyennek gondolja? Nemsokára már egy másik játszmát játszanak – belegabalyodnak egymásba, hogy elfeledjék fájdalmukat. Minél jobban játsszák a játszmát, annál inkább érzik az egyetlen valóságos dolognak. Cheyenne is, Colt is tudja, hogy az élet sosem könnyű, de egyikük sem számít a tragédiára, amely azzal fenyeget, hogy véget vet játszmájuknak, és örökre elválasztja őket.

A történetről és a szereplőkről


Cheyenne főiskolás évét zuhanórepüléssel kezdi, nem csak azt kell elviselnie, hogy a barátja megcsalta (ráadásul a szeme láttára, egy félreérthetetlen jelenetben), de Gregory nem képes felfogni, hogy egy ilyen dololg felett nem lehet egyszerűen szemet hunyni. Magányos és megbántott, bosszúszomjassá válik a lány. Egy véletlen közjátéknak köszönhetően rájön, hogy mi, pontosabban hogy ki lehetne a megoldás, a tökéletes alany, akivel bosszút álhat Gregoryn. 
Ahhoz a fiúhoz fordul segítéségért, akinek szintén ellensége a volt barátja. Csakhogy nem számol azzal, hogy Colt-ot nem igazán érdekli majd az ötlete. Először. :) Majd lassan elkezdődik életük egyik legvalóságosabb játszmája.
Coltnak a szerelmes barát szerepét kell játsztania, és lassan olyan jelenetekbe kerülnek, ahol már ők maguk sem tudják, hogy mindaz játék, vagy a valóság. A pillantások, érintések és szavak lassan természetessé válnak közöttük. Majd tovább bonyolódik a helyzet, amikor a valóságban is támaszt kell nyújtaniuk egymásnak. Cheyenne múljtának árnyai újra megjelennek, egy nem várt fordulat kényszeríti arra, hogy újraértelmezze gyermekkora fájdalmas pillanatait. Miközben a lány küzd a múlt szellemével, a fiút a jelen aggasztja, és eközben a jövő egyiküket sem foglalkoztatja. Lassan rájönnek, hogy minden pillanat fontos és nem szabad elvesztegetni egy percet sem.

"Amúgy sem vagyok az a kézen fogva andalgós típusú pasi, akkor meg különösen nem, ha igazából nem is járok a csajjal. A csókok? Azokkal semmi gond, de a többi túlságosan is romantikus hülyeség az én ízlésemnek." - Colt

Colt már nem is lehetne ennél egyedibb karakter, szerintem ő is nagy mozgatórugója volt a történetnek. Egyik pillanatban bunkó, megközelíthetetlen, majd pimasz, aranyos, és igazi úriemberré válik. Annyira sokszínű és réteges karakter, hogy mindig tudott meglepetést okozni. Leginkább azzal vett le a lábamról, hogy nem volt tökéletes. Hibákat halmozott fel, bűnözött, és mégis annyira könnyű volt neki megbocsátani mindent, mert meg akart változni, és lassan, de biztosan tényleg haladt is a jó út felé. 
Meglepő módon Chayenne karakterét kedveltem, néha ugyan fura volt, teljesen ellenkezője a saját jellememnek, mégis megértettem őt, és szurkoltam neki. A felszínes réteg alatt rejtegeti a megbántott kislányt, akit egykor elhagytak. Sokkal több rejtőzik benne is, mint amit a külvilágnak mutat. Ez az egyik legnagyobb közös vonás a két karakterben. 
Sokat változnak mindketten a könyv végére, egyszerűen lehetetlenné tették, hogy ne kedveljem meg őket.

"Szeretnék megmozdulni, továbbmenni, de képtelen vagyok rá. Olyan, mintha meztelenre vetkőzött volna előttem. Mármint lelkileg. Minden harag és önteltség eltűnt a hangjából, csak a fájdalom maradt." - Cheyenne

Igaz, hogy a műfaj egyik jól ismert jellemezője, hogy a sebzett fiatalok kapnak főszerepet, mégsem tűnik elcsépeltnek. Önmagukat keresik a történet során, és egymásban találják meg a menedéket és az erőt a továbblépéshez, a boldogsághoz.


A könyv és Én


A történetben és a szereplőkben is van plusz, ami odaszegezett két alkalommal is az ágyhoz és alvás helyett, mindkét alkalommal olvasással töltöttem az éjjeli óráimat. Első alkalommal az idei év elején volt szerencsém hozzá angolul, majd pár héttel ezelőtt az Ulpius-ház kiadónak köszönhetően magyarul is. 
Igaz, hogy sokszor szidtam magam, amiért egyik alkalommal sem jegyzeteltem, de ez érthető is, ha egy történet annyi időre sem enged el, hogy a gondolataimat papírra írhassam. :)
Már számtalan alkalommal leültem, hogy végre megosszam az élményem Cheyenne és Colt történetéről, de a állandóan csak a villogó kurzort bámultam és nem tudtam, hogy milyen szavakkal meséljem el az élményeimet. Ma, amikor teljesen más műfajű könyv értékelését szerettem volna megírni, azon kaptam magam, hogy folyton ez a könyv és történései foglalkoztatnak leginkább.


"Ez meg egy színjáték. A mi színjátékunk. Én kezdeményeztem, de napról napra valóságosabbá válik. Sokkal valóságosabbá, mint bármi más eddigi életemben, és bizonytalanok az érzéseim vele kapcsolatban. Mit tegyek? Nem lenne okos dolog beleesnem ebbe a fiúba. Neki magának is annyi gondja van, és amúgy sem az a típus, aki szerelmes lesz." - Cheyenne

Miért ajánlom neked?
A könyv lapjai egy látszólag könnyed kis romantikus történetet rejtenek, de ahogy fogynak az oldalak egyre jobban az érzelmek szövevényében találja magát az olvasó. Hiába vársz a fordulatokra, nem tudod magad felkészíteni a sokkra, a döbbenetre, ami néha vár majd rád. Egy gyönyörű romantikus történet, amelytől nem áll távol a fájdalom, a veszteség és a gyász sem. De ugyanakkor sokszor csal majd mosolyt az arcodra, és sóhajokat az ajkadra. :) 

Biztosan vannak már akik besokalltak a new adult könyvektől, néha én is kezdek félni, hogy sok lesz már a jóból... aztán szerencsémre megint egy gyöngyszem kerül a kezeim közé és újra csodásan és elvarázsoltan érzem magam a könyvbe merülve. 

Kétség kívül szinte tökéletes new adult könyvnek számít, a maga szenvedélyesen szenvedős, romantikus módján. Kevés könyv váltott ki belőlem ilyen sok érzelmi reakciót ilyen rövid idő alatt. Volt, hogy egyik pillanatban vadul vigyorogtam a beszólásokon, amelyekből szerencsére van bőven, majd másik pillanatban döbbenten, néha kábán lestem a történet hirtelen fordulatait.

Kiadó: Ulpius-ház, 2014.
Eredeti cím: Charade
Műfaj: new adult

Ezen a linken megvásárolható a kiadó oldalán.
Ráadásul most A hét könyve, így 50 %-os kedvezménnyel juthatsz hozzá!

0 comments: