Johanna Basford: Kincses óceán

, by Kristina

Johanna Basford kreatív és meditatív színezőkönyveivel mesés világokat teremtett.
Hatására számos országban több millióan felfedezhetik fel az alkotás és az időtöltés ezen új módját. A TITKOS KERT és a BŰVÖS ERDŐ után új színezője is megérkezett hozzánk.
A KINCSES ÓCEÁN a vizek mélyére kalauzolja el a természet és a színezés szerelmeseit.
Kalandozásaid során megismerheted a tengerek és óceánok különleges állatait, növényeit és lényeit. A gyönyörű rajzok arra várnak, hogy megtöltsd őket színekkel! Ajánljuk alkotni vágyó felnőtteknek és ügyes kezű gyerekeknek 10-től 99 éves korig mindenkinek, akik tartalmas és pihentető kikapcsolódásra vágyik a mindennapokban.



A munkatársnőim körében egyre nagyobb divat lett a felnőtt színezőkönyvek beszerzése, amire pár hónapja csak legyintettem egyet, és nem is foglalkoztam vele különösebben. Majd ahogy a blogturné tagjai egymás között is egyre nagyobb lelkesedéssel beszéltek róla, gyors kaptam az alkalmon és én is jelentkeztem a Manó Kiadó legújabb ajánlatára. Így kerültem közelebbi kapcsolatba Johanna Brasford kreatív világával.

Amint megérkezett rohantam is bevásárolni és puha színeseket nézegettem percekig, majd filctollak közül válogathattam. Nem volt könnyű dolgom, de végül Stabilo faszínesek és a jól bevált tescós filcek mellett döntöttem. Mindegyik választás jó lett, a színesek nagyon szépen fognak, nem kellett őket egyszer sem erősebben nyomni a lapokra, a filcek pedig nagyon élénkek, csak még sokat kell gyakorolnom, hogy azokkal is szépen a vonalak mentén tudjak haladni.

Azt kell mondanom, hogy cseppet sem bántam meg! 100% szórakoztató, sőt nyugtató hatása van. Más persze, mint az olvasás, de nagyon sok pozitívuma van a színezésnek is, elvonja a figyelmed ugyan úgy, de én közben filmet néztem, zenét hallgattam, amit mondjuk olvasás közben sosem tudnék összehangoltan végezni. Tetszik, hogy esélyt ad arra, hogy a magam módján legyek kreatív azzal, hogy egy-egy történet keretét megadja, de én válaszom ki, hogy az milyen hangulatú legyen, amit a színekkel, festésmóddal alakítok tovább.

A kifejezetten tetszett, hogy a párommal együtt
is színezhettem. Igen meglepő volt számomra, mikor otthagyta a számítógépet és leült mellém a kis asztalkámhoz és a végén ő színezett én meg kereshettem más elfoglaltságot. :D Így bátran merem ajánlani, hogy ti is a párotokkal, vagy barátaitokkal üljetek le egy délutánt töltsetek el színezéssel. Ahányan lesztek, annyi féle módon fogjátok látni a még fekete-fehér alakzatokat, és vicces lehet, hogy ugyan azt a formát mindenki más módon jeleníti majd meg.

Hajók, tengeri lények, kalózos jelenetek, kincskeresés, szövevényes alakzatok teszik érdekessé a rajzolást, amiben nő, férfi, fiú, lány is talál magának tetsző kifesteni valót. 

Különösen tetszik, a könyv lapjai vastagabbak és nem fehér, hanem halvány ekrü színűek. Ami nyugtató volt a szemre, hiszen már azzal, hogy sok apró részlettel rendelkeznek az ábrák, a szemem kifáradt, de nem volt zavaró, nem bántott a fehérség.

Filc használatát nem mindegyik részhez ajánlom, mert ha kicsit jobban rányomtam a lapra, akkor volt, hogy a másik oldalon halványan átütött. Ezért csak akkor használtam, mikor a hátoldalon részletesebb és nagyobb képekkel folytatódott a történet. 

Annak ellenére is élveztem, hogy soha nem is voltam különösebben ügyes a festészetben. Mégis találtam rá módot, hogy a színezéssel is előcsalogassam magamból a kreatív művész énemet. :)






Kiadó: Manó könyvek
Oldalszám: 96 oldal
ISBN: 978963403155



A Manó Könyvek jóvoltából hazánkban is megjelent Johanna Basford legújabb színezője, a Kincses óceán. Ennek örömére a Blogturné Klub hét bloggere ismét ceruzát, tollat, ecsetet ragad, hogy alámerüljön a kéklő vízben, együtt úszkáljon annak lakóival, s felfedezze a kincsekkel teli feneket, vagy hogy kalózkendőt kötve meglovagolja a hullámokat.

2016. március 12-től mindennap egy-egy blogger teszi közzé a véleményét a könyvről, illetve rengeteg, a történethez kapcsolódó érdekességgel is találkozhattok majd, ha velünk tartotok. Érdemes követni a turnét, ugyanis nem csak plusz információkat tudhattok meg a színezőről, de ahogyan az lenni szokott, nyerhettek is!



03/16 Kristina blogja
03/17 CBooks
03/18 Szembetűnő
03/19 Dreamworld


Ezúttal tengeri és óceáni tudásotokat teszteljük. Minden állomáson találtok egy kérdést, valamint két válaszlehetőséget, nektek pedig nincs más dolgotok, mint eldönteni, melyik állítás az igaz, és azt beírni a rafflecopter megfelelő mezőjébe. ha ezt minden állomáson megtettétek, esélyetek nyílik megnyerni a kiadó által felajánlott Kincses óceán színező egy példányát.

Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.


A csikóhalaknál melyik szülő hordja ki a petéket?
I) nőstény vagy J) hím


0 comments: