Katie Cotugno: Hogyan szeress

, by Kristina

Fülszöveg:
ELŐTTE:
Reena Montero szerette Sawyer LeGrande-ot amióta az eszét tudta: olyan természetes volt ez számára, akár a levegővétel, és olyan végtelen, akár az idő. Csakhogy Sawyer ezt látszólag egyáltalán nem észlelte… amíg egy napon, hihetetlen ugyan, de megvilágosodott. Reena és Sawyer zűrös és bonyolult kapcsolatba kerültek egymással. Aztán Sawyer hirtelen, egyetlen szó nélkül lelépett a párás floridai városból, Reena pedig magára maradt összezavarodva és – terhesen.
UTÁNA:
Szinte három év telt el, és Reena életének középpontjába egy új viszony került: a lánya, Hannah iránti szeretet. Reena megtanult Sawyer nélkül élni, és végre képes saját maga irányítani életének különös és váratlan eseményeit. Ám éppolyan hirtelen és váratlanul, ahogy annak idején lelépett, Sawyer egy napon ismét feltűnik a városban. Reena semmit nem akar tőle, viszont hazugság lenne azt állítani, hogy Sawyer megjelenése nem mozgat meg benne valamit. A múltbeli események után azonban vajon megengedheti-e magának, hogy újból belészeressen Sawyer LeGrande-ba?


A történetről és a szereplőkről


Reena és Sawyer gyermekkoruk óta ismerik egymást, rengeteg időt töltöttek együtt, a szüleik együtt vezetnek egy éttermet, ahol később ők is besegítenek, de tizenéves korukra már eltávolodnak egymástól. Reena évek óta szerelmes a fiúba, akinek minderről természetesen tudomása sincs. 
Majd egyik pillanatról a másikra, Sawyer is elkezd érdeklődni a lány iránt. És ettől a pillanattól kezdve minden csak egyre bonyolultabbá vált.
Egyszerre tárul elénk a múlt és a jelen történése, fejezetenként bontakoznak ki az Előtte és az Utána részek. A múlt ahogyan egy 15 éves lány szerelmes és a jelen, ahol egy 18 éves lány immár egy kislánnyal a karján találkozik újra a fiúval.
Serena karakterénél sokszor azt éreztem, hogy nem sikerült neki igazán felnőni az anyai szerephez, vagy csak a szóhasználata miatt nem éreztem át azt a szeretet, amit elvárnék..., amiről Reena olyan sokat bizonygatja az olvasót. 
Sawyert szeretni akartam. Kövezzetek meg, de imádom amikor szerelembe eshetek egy fiktív szereplőbe. Az ő karaktere mégsem férkőzött közel hozzám egy kicsit sem. Az előtte és az utána énje különbözik, mondhatni megjavul, felnő, de egyszerűen nem éreztem át a karakteréből sugárzó érzelmeket. Féluton általában elakadt, soha nem azt mondta, amit vártam volna. 

A könyv és Én

Tipikusan olyan könyv, amiért egyszerre rajongtam és a hibái miatt keseregtem. Hát, nem erre számítottam. Nem volt rossz, de rengeteg DE vetődött fel bennem miután letettem a könyvet és rámborult a valóság. Érdekes, hogy a könyvet nagyon gyorsan sikerült kiolvasnom, mert mindig történt valami, ami a székhez szögezett. Fordulatos, igazán kusza érzelmekből szövődött ifjúsági regény.

Sok pozitivuma is van a már megemlített negatív pontok mellett a történetnek és a szereplőknek is egyaránt. Olvastatja magát, igazán érdekel a szereplők sorsa, de zavaró, hogy mindannyiszor át is akartam írni a történet alakulását.
A Hogyan szeress cím miatt romantikus regényre számítottam, pontosabban egy nagyon tipikus és egyszerű romantikus regényre. De nem igazán kerültem tőle romantikus hangulatba, talán már túlzottan hozzászoktam a mély és felnőttes szenvedélyhez. Inkább volt ez egy fiatal lelkek rajongása egymás iránt, az olyan féle szerelem ami megmagyarázhatatlan okok miatt, de mégis rajongásra készteti a gyermeki szíveket. Keserű romantikának nevezném, amivel a könyv lapjain találkoztam. :) Az biztos, hogy érzelmeket vált ki az olvasóból.

Az alapgondom a művel egyszerűen az volt, hogy az írónő nem arra fektette a hangsúlyt amit én vártam volna. A történet sokkal több lehetőséget rejt magában, mint amennyi kihasznált belőle. Leginkább az egymás iránt óriási és egyben nagyon is vak érzelmi kitöréseket nem tudtam megérteni. Miközben meg szurkoltam nekik, hogy sikerüljön minden. :D Nagyon sok ellentétes érzelmet váltott ki belőlem és mindezeket rengetegszer.

Megértem, hogy miért lett egy kicsit keserű Reena, hiszen az álmai dőltek romba, amikor már ott volt a megvalósítás célvonalában. Nehezen éltem bele magam a történetbe, főleg mert Serena teljesen más személyiség és sokszor nem éreztem magammal egy hullámhosszon. 
Sok komoly témával foglalkozik a regény, a fiatalkorú terhesség mellett, a drog, alkohol, halál, mind-mind megtalálható. De a szülők hozzáállása borított ki leginkább.  

Végig vártam egy nagyobb kitörésre, és aztán az írónő a végét úgy zárta le, hogy mint olvasó megkaptam amit akartam, de azt kivántam, hogy bárcsak hamarabb történt volna egy ekkora előrelépés.

A bejegyzésben a külföldi borítókat töltöttem fel Blogturné extraként. Merem állaítani, hogy a magyar kiadás borítója az élmezőnyben szerepel!

Kiadó: Ciceró Könyvstúdió
Fordító: Tulics Mónika
ISBN: 9789635399017
Megjelenés: 2014. augusztus 14.
392 oldal, puhatáblás

Blogturné

09.05. - Kristina blogja
09.13. - Media-Addict


Nyereményjáték

A szerelem nem ismer semmilyen határt, így nyelvi korlátokat sem. Lássuk, sikerül-e megtalálnotok, hogyan hangzik hét idegen nyelven a legszebb vallomás: Szeretlek!
A feladat egyszerű: Olvassátok össze a kiemelt betűket, majd a rafflecopter megfelelő mezőjébe írjátok be azt a nyelvet, amelyhez az adott fordítás tartozik.
A helyes megfejtők között a Ciceró Könyvstúdiónak köszönhetően Katie Cotugno: Hogyan szeress? című regényének három példányát sorsoljuk ki.
(Figyelem! A nyerteseknek 72 óra áll rendelkezésükre, hogy sorsolás után jelentkezzenek. A kiadó csak Magyarország területén belül postáz.)

a Rafflecopter giveaway

0 comments: