Diana Peterfreunde: Ébredj velünk!

, by Kristina


A LEGFRISSEBB HÍREK: Az elszánt, fiatal TV-producert, Becky Fullert kirúgják a New Jersey-i helyi reggeli műsorból, így szakmai élete – magánéletéhez hasonlóan – kilátástalanná válik. 
Kétségbeesetten, de töretlen optimizmussal, Becky elhatározza, hogy talpán landol, és egyszer csak a Pirkadat, egy New York-i TV-csatorna bukdácsoló reggeli hírműsorának alkalmazásában találja magát. A csatorna viszont gyorsabban süllyed, mint maga a Titanic, és a béka feneke alatti nézettség csupán a jéghegy csúcsa: a stúdió kamerái a kőkorszakból származnak, a vezető producerek pedig reklámblokkonként adják egymásnak a kilincset. 
Becky megígéri a csatorna igazgatójának, hogy megállítja a zuhanást és fellendíti a nézettséget. Ennek érdekében a legendás híradóst, Mike Pomeroy-t kéri fel műsorvezetőnek egy olyan ajánlat kísértében, amelyre lehetetlen nemet mondani. Mike-nak persze borsódzik a háta a műsor komolytalan témáitól, ráadásul a másik – hozzá hasonlóan a végletekig hiú – ex-szépségkirálynővel és társműsorvezetővel, Colleennal is azonnal összeakasztja a bajszát. Becky életében az egyetlen jó dolog Adam Bennett, a csatorna egy másik, igen jóképű producere, ám az Ébredj velem sikertelensége kettejük bimbódzó kapcsolatára is árnyékot vet. Miközben Mike és Colleen a kamerák előtt iszapbirkóznak, Becky minden erejével szerelmi élete, hírneve, illetve maga a műsor megmentésén fáradozik, mielőtt a csatorna végképp lehúzná előttük a rolót.





Gondolkoztam azon, hogy kitörlöm, a bejegyzésem elejét, mert végül is, már nem érdekes, hiszen elolvastam, de miért ne maradhatna, ez szépen mutatja, hogy miken mentem keresztül olvasás közben, úgymond példa a hullámvölgyekre... 
Március 31.Élmények eddig, pozitív meglepetések! :) Nagyon nem tudtam, hogy mire számítsak a könyvel kapcsolatban,mert:
1.még soha nem volt olyan könyv a kezemben, ahol a filmet néztem meg először,
2. az író nőről soha nem hallottam még, csak egy molyos kihívás kedvéért kezdtem neki.

Szóval már az első oldalon csak úgy villogott a szemem, bambán mosolygok, hogy NA tessék megint egy jól indult humoros könyv. És egyáltalán nem zavar, hogy ismerem a történetet, sőt még talán jobban is élvezem.
Ápsilis 1. Hidegre teszem kicsit, mert valamiért hanyatlik a kezdeti lelkesedés. Visszatérek még csak vizsgák után, addig emésztem kicsit...
Április 07. Rájöttem, hogy mi is az, ami zavart, elkövettem régebben azt a hibát, hogy először a filmet néztem meg (igen, tudom, az elején azért nem zavart, hogy láttam már a filmet, mert nem emlékeztem teljesen a történetre), és állandóan van az a bizonyos érzés, hogy tudni fogom, na most mi fog történni, szóval az emlékeim lelövik előre a poénokat. Mert ez a könyv telis tele van jobbnál jobb poénokkal. Eldöntöttem, hogy mégis folytatom az olvasást, elvégre egy nap 2-3 fejezet csak pihentetőleg hat majd rám! :)
Április 8. Egyre jobban tetszik a történet, mondhatni hullámvölgyeken megyek keresztül olvasás közben. Legközelebb igyekezni fogok elkerülni ezeket a helyzeteket, gondolok most arra, amikor nem bírok kiolvasni max 2-3 nap alatt  egy könyvet. Igen, engem zavar, hogy nem vagyok "folyamatban", így változik a kedvem és máshogy állok neki az olvasásnak. Szerintem ez meg is látszódik a bejegyzéseimen. Minden nap valami mást gondoltam, első nap nagyon tetszett, majd nem, majd is-is volt a véleményem, most megint jó, és ha törik ha szakad, ma bizony be fogom fejezni...


Befejezés után:


Továbbra sem tudom eldönteni, melyik jobb: elsőre elolvasni, vagy megnézni. Ez nagyon is személytől függ, és nekem jobb lett volna, ha először a könyvel kezdem. Nem szeretem, ha egy jó könyvön nem szórakozom annyit, amennyit szórakoznék, ha nem tudnám előre a történteket...


 A borító nagyon tetszik, és örülök, hogy a filmbéli szereplők vannak rajta! :)
 A film előzetese:


Miért érdemes elolvasni?


     -Mert a történet nem egy tipikus romantikus nyálas izé. :) Ezt muszáj volt leírnom, mert tényleg nem az (viszont én arra számítottam). Egy lány története, aki éli a mindennapokat, és szurkolhatunk neki, hogy a sok megpróbáltatást, amit elé tesz a sors, sikeresen megold és végre jut neki is valami jó. 
Rachel McAdams
Becky Fuller
Patrick Wilson
Adam Bennett
   -Persze van benne egy kis csipetnyi romantika, de az mégis annyira élethű, nem valószínű, hogy ezt ki tudom fejteni, de az Adam-Becky párost én megszerettem. Nem éreztem túlzásnak semmit velük kapcsolatban, volt ott leégés, megértés, bosszúság... egyszóval, olvasd el és megérted...
    -Sok érdekes karaktert megismerhetünk, kezdve a mindig elveszettnek tűnő Beckyvel, aki valójában 100%-ig azon van amit csinál, és nem az a tipikus munkamániás, ááá dehogy, csak egyszerűen szívét lelkét beleadja a cél elérése érdekében. :)
   - Új volt a híradózás világa, persze nem tudtam meg róla sokat, de azért adott egy kis betekintést, ízelítőt. Egy nagy igazság, akár mennyire tetszik ez a könyvet, a valódi médiát soha nem fogom megszeretni, mert sokat hazugságokon alapszik minden.
Harrison Ford
Mike Pomeroy
    - Pameroy tényleg egy igazi seggfej, de azért, az ő karaktere nagyon kellett ennek a történetnek, és még meg is lehet szeretni a végére. Itt megjegyezném, minden filmbéli karaktert úgy lehet elképzelni ahogyan az meg van írva. Okozott ám jó pillanatokat, néha rugdosni lehetett volna, de azért a így jó, ahogyan van.
Diane Keaton
Colleen Peck
    -  A volt szépségkirálynő Colleen karaktere is nagyon tetszett, egyedi, szókimondó, nekem valami új. És imádtam a beszólásait, talán a filmben az ő karaktere több teret kapott, úgymond több esélyt a képernyő előtt. De a könyvben is meg lehet szeretni, ő az aki filmben az élen volt a kedvencek között.
     Egyszerűen nagyon jó az a világ, amibe olvasás közben belecseppentem, csak azt sajnálom, hogy voltak dolgok, ami miatt nem voltam benne az elejétől. Ez miatt, (először 5/4est akartam adni, de érzem, hogy van ebben a könyvben fantázia), és lesz 5/5-ös az átlag, mert úgy érzem a film lehúzta kicsit a sok előre lelőtt poén miatt (tehát kedvenc nem lesz, ugyan akkor érzem, hogy van benne valami, amiért megérte elolvasni). A könyv természetesen jobb, mint a filmes változat. :)
    -Ami nagyon fontos, hogy voltak jelenetek aminél csak pislogtam, és én is rádöbbentem néhány dologra. Emberek ennek a könyvnek van mondani valója, nem csak egy üres, humorosnak tűnő akármi. Ezek a részek, nem olyan szembetűnőek, tudni kell olvasni a sorok között. Ha nem figyelek, simán elsiklok felettük, és lepontozom.
U.I.: Attól függetlenül, hogy a film alapján írták a könyvet, a könyv persze számomra jobban tetszik, DE ebben az esetben a film alig marad le, szóval tessék a könyv után megnézni! 
 A színészeket nagyon lehet szeretni, és Rachel McAdams új filmje a Fogadom, szintén sok sikert aratott. Ma fogom megnézni. Lehet még egy új bejegyzés is születik belőle... :)




Idézetek:



Ekkor megint rezegni kezdett a Black Berrym a kabátom zsebében. Tudom, hogy
őrültségnek hangzik, de egyfajta hatodik érzéket fejlesztettem ki a rezgések milyenségével kapcsolatban – és ez most különösen „elszánt” volt.”- 1. fejezet



"Egy pillanatra lemerevedtem, mint egy magas sarkú szikla a manhatteni hömpölygő
gyalogosforgalom közepén. Aztán örömömben ugrándozni kezdtem, kurjongattam
és sikoltoztam, amivel minimum tíz járókelőt sikerült halálra rémítenem. Néhányszor
megpördültem, majd végigtáncoltam az utcán a legközelebbi metróállomás
bejáratáig." - 4. fejezet



"– Van egy jó kis összefoglalónk az ősszel induló tévésorozatokról…
– Na, igen – mondta Mike.
Felderültem.
– Azt semmiképp!
Egyből elkámpicsorodtam." - 8. fejezet



"A sminkem szétkenődött. A hajam az Adammel töltött smároló programnak, az
egész városon átvezető őrült hajszának, illetve a bőrkanapén töltött éjszakának köszönhetően
úgy nézett ki, mint egy jobb madárfészek.
"- 11. fejezet



"– Nem vagyok hajlandó kiejteni a számon azt, hogy ’pihés’ – makacskodott. – Már
az is elég baj, hogy ezekkel a szörnyű sztorikkal foglalkozunk. Bizonyos szavakat
egyszerűen nem vagyok hajlandó adásban kimondani.
– Ide figyelj, haver! – mondta vontatottan Colleen. – A múlt héten én ugyanabban
a mondatban mondtam ki a ’végbél’ és a ’nedv’ szavakat.
– Hát, az első randik már csak ilyenek." - 14. fejezet



"– Adam – merengtem – olyan, mint egy álom.
Visszahuppant a kanapéra.
– Na, mesélj!
– Olyan édes. És okos is. És mindenben támogat.
– Adam – mondta – szerintem nem is létezik.
Felnevettem.
– Tudod, mikor jöttem rá, hogy mennyire tetszik?
Csillogó szemekkel hajolt közelebb. Anna Garcia imádta a romantikát. Ezért is volt
olyan aktív a szerelmi élete.
– Mikor?
– Amikor felvette a BlackBerryjét a randink közben." - 16. fejezet


Értékelésem: 

Kiadó: Cor Leonis
Kiadás éve: 2010.

0 comments: