Samantha Young: London Road (BtK)

, by Kristina

Fülszöveg:
Johanna egész élete a családja, legfőképpen az öccse, Cole körül forog. Apa nélkül, egy magatehetetlen anya mellett, kiskora óta ő egyengeti Cole sorsát. Kémia ide vagy oda, még a pasikat is aszerint választja ki, mekkora anyagi támogatást remélhet tőlük.
Cameron McCabe-hez azonban zsigerileg vonzódik. Elég csak ránéznie a szexi pultosra, máris liftezni kezd a gyomra. Felötlik benne, mi lenne, ha most az egyszer a saját igényeit helyezné előtérbe.
Cam is heves érdeklődést mutat Jo iránt, de a lány olyan áthatolhatatlan falat vont maga köré, hogy ember legyen a talpán, aki keresztülverekszi magát rajta.
Miután azonban Cam beköltözik a szomszédba, egyre nehezebben tudnak megálljt parancsolni az érzelmeiknek. Főleg mert Cam mindenáron meg akarja fejteni Jo titkát… még ha téglánként kell is lebontania a falat.

A gyengéim azok a romantikus történetek, amelyek úgy kezdődnek, hogy a főszereplőink első pillanattól kezdve érzik a zsigeri vonzódást egymás iránt, mégis "kapcsolatuk" először kölcsönösen érzett gyűlöletből, szócsatákból és félreértések sorából áll. Sokkal szórakoztatóbb, mikor először nem csak egymással kell megküzdeniük, de önmagukkal is hadban állnak gondolataik, testi reakcióik miatt is. ;)

Őszintén valljátok be nekem, ugye a Dublin Streetben ti sem kedveltétek meg különössen Jo-t? Nekem ott csak egy mellékszereplő volt, akit nem értettem meg, nem is érdekelt, és sokkal felszínesebbnek gondoltam. Az egyik plusz ebben a könyvben épp ebből a tévedésemből indult, mert egy igazi tévedés volt a részemről. Jo sokkal több, mint amit a külvilág akkor (az első részben) látott belőle, hiszen sokkal könnyebb ítélkezni, mint hinni és bízni valakiben okok nélkül.

Cam és Jo is foglaltak, majd első találkozásuk pillanatától a sorsnak köszönhetően egyre több időt kénytelen eltölteni egymás társaságában. Ennek köszönhetően pedig a féltve őrzött titkok kiderülnek lassan és elkerülhetetlenné válik, hogy jobban kiismerjék egymást. A feszültség közöttük, pedig egyre jobban nő, mígnem robban a mindent elsöprő szenvedély.


Jo két munkahely mellett gazdag barátját kísérgeti, és mindez mellett az öccsét neveli. Nem hisz önmagában, pedig elismerésre méltó, amit Cole-ért tesz. Egy alkoholista anya, egy szörnyű gyermekkor emléke mellett mégis szerető és odaadó nővér vált belőle. Ebben a részben végre ő is bizonyíthat és meg is találhatja a saját happy end-jét. Cam is előbb ítélkezett, mint kellett volna. Egy üresfejű szöszinek gondolta, akit csak a divat, a pénz és egy gazdag pasi érdekel.
Cameron keményfejű, szexi, és bocsánat, de néha elég bunkó pasi (amit a legtöbb esetben azonnal meg is lehet neki bocsátani, de attól még tény marad). Nem a tökéletes pasi mintaképe, de pontossan ettől a rosszfiús sármtól válik igazán vonzóvá.

A könyv másik abszolút kimagasló érdeme, hogy a mellékszereplők is sokat adnak hozzá a jó olvasási élményhez. A Nichols-éknál tartott vasárnapi ebédek mindig okoztak meglepetéseket. A sorozatban fontos szerepet tölt be, mert ezeken az eseményeken általában minden kedvenc szereplők részt vett és biztosították a hol vicces, hol drámai hangulatot.
Olivia és Nate, a következő kötet főszereplői is bemutatkoznak. Megsúgom az ő történetükre is érdemes lesz várakozni. 



Tavaly szeptemberben volt szerencsém olvasni a horvát megjelenést, akkor is rajongtam érte. Most újra átélni a történetet magyarul talán még annál is pazarabb érzés volt. Sok részletre jobban odafigyeltem és magukat a szereplőket is jobban megfigyelhettem. Nem kellett azon izgulnom, hogy mi fog történni, kivel s mikor. Élvezhettem a vicces pillanatokat, vadul vigyoroghattam a beszólásokon, a szereplők szarkasztikus humorán, valamint jobban beleélhettem magam az érzelmes jelenetekbe, a drámákba. 


Először tartottam a történettől, mert teljesen félreismertem Jo-t első találkozáskor. Azért mert kihasználta a gazdag pasik ajándékait, hogy jobb életet biztosítson magának és öccsének, nem kellett volna pénzéhes, megvásárolható nőszemélynek titulálnom. Mindenre megvolt a nyomós oka.

Rengeteg kedvenc jelenetem van, a könyv legnagyobb részét kiidézném legszívesebben. Sok a szenvedély, a romantikus pillanat, de ami ezeknél is jobb, hogy kiemelkedő szerepe van a családi kötelékeknek. 
Szerintem az írónő legnagyobb tehetsége az érzelmek kifejezésében rejlik. Játszik a szavakkal, és úgy alakítja a cselekményt, hogy izgalmas legyen a kialakuló románc.Ez miatt imádtam a Dublin streetet is, és a sorozat következő részét a Before Jamaica Lane-t is. Több jelenetnél is teljesen a könyvek rabja lettem, egyszerűen megszűnt a külvilág és élveztem, hogy pár óráig egy boldog romantikus mesének a részese lehettem. Minden Dublin Street rajongónak melegen ajánlom.

Kiadó: Könyvmolyképző
Eredeti cím: Down London Road
Műfaj: new adult
Sorozat: Dublin Street 2. része
Elit Start: 2014.12.02.
Premier Péntek: 2014.12.12.



Extra
Rövid részlet a könyvből

"– Ismerem ám ezt a nézést! Ellie is ilyen bociszemekkel szokta bámulni Adamet.
– Ne már! – motyogtam, és kerültem Joss tekintetét, nehogy a pillantásom megerősítse a gyanúját.
– Totál belezúgtál Cambe. Nekem már semmi dolgom.
– Nem zúgtam bele Cambe.
– Ismerem ezt az arckifejezést.
– Csak barátok vagyunk – néztem farkasszemet a barátnőmmel. – Joss, én tényleg bírom Camet, de egyikünk sem független, és…
– Még mindig a biztos háttér után ácsingózol, amit csak Malcolm tud megadni neked – sóhajtott fel Joss.
Nem is kellett válaszolnom, mind a ketten tudtuk, hogy ez az igazság.
– Gyomorideged van, ha meglátod Camet?
Bólintottam.
– Árgus szemekkel figyeled minden mozdulatát?
Naná.
– A leglehetetlenebb dologról is ő jut eszedbe?
– Aha.
– Totál belezúgtál.
– Nem igaz – méltatlankodtam. – Tökéletesen ura vagyok a helyzetnek.
– Ja, persze – hördült fel Joss. – Én is így gondoltam, aztán egyszer csak Su íróasztalán találtam magam széttett lábakkal. Másfél év telt el azóta, most meg ágyneműt válogatok Bradennel, és ha naponta legalább egyszer nem jelenti SMS-ben, hogy alakul a napja, vagy nem szól, hogy későn ér haza, tövig rágom a körmömet. Nem tudok úgy elaludni, hogy nem fekszik mellettem. Hogy én ne tudjak elaludni a pasim nélkül? Függő lettem, Jo. És nálam is ilyen tekintettel indult az egész.
– Örülök, hogy ilyen boldog vagy, Joss. Komolyan. De ez két külön dolog. Én Malcolmot szeretem. Cam csak fizikailag vonz. Ennyi.
Joss felnyerített, én pedig megrökönyödve néztem, amint szabály szerint fetreng a röhögéstől.
– Mi van?
Joss széles kézmozdulatokkal kapkodott levegő után.
– Jaj, csajszi, semmi. Semmi. – Megint rám nézett, és úgy rötyögött az orra alatt, mintha már előre sejtene valamit, amit én nem. – Csak déjà vum van."



11/28. - Angelika blogja
11/30. - Zakkant olvas
12/02. - Insane Life
12/04. - Kristina blogja
12/08. - MFKata gondolatai
12/10. - Kelly & Lupi olvas


1. Minden turnéállomáson találtok egy képet, amely a könyv helyszíneinek egyikét, azaz Edinburgh valamely nevezetességét mutatja be. A feladatotok az, hogy megírjátok nekünk, hogy mi is ez pontosan. Segítségül még egy jellemző mondatot is írtunk mindegyikhez.
2. Ahhoz, hogy esélyetek legyen a könyvnyereményre, mind a hét feladványt teljesítenetek kell!
3. Figyelem! A kiadó csak Magyarország területén belül postáz, valamint ha a nyertes 72 órán belül nem válaszol az e-mailben küldött értesítőre, akkor automatikusan új nyertest sorsolunk.


Az egyik parkban található 19. századi szökőtút.

a Rafflecopter giveaway

1 comments:

Ancsi said...

Halihó!

Picit ritkábban járok erre, aminek csak annyi oka van, hogy talán kicsit más jellegű könyveket (is) olvasok, mint Te, de mivel most olvastam ki a London Road-ot, eszembe jutott, hogy azt Nálad láttam és visszajöttem megnézni a sorozat többi tagját, mert emlékeztem, hogy Nálad kaptam kedvet hozzá, és ha már itt vagyok, írok picit én is arról, én hogy éltem meg a könyvet (meg akkor szét is nézek kicsit, mert azért meg szoktam kívánni ezt-azt innen ;)

No. Én annyira nem vagyok elfogult a könyvvel, mint Te, de azért oké, szerettem. Kettő "gondom/ellenérzésem"(?) van vele kapcsolatban. Az egyik az, ahogyan a történet kezeli a szex témát, de oké, végülis a könyv New Adult, és ezt tudtam, amikor belekezdtem. Az amúgy egy dolog, hogy nyíltabban olvashatunk a témáról, mint teszem azt egy kicsit visszafogottabb Nora Roberts könyvben, de azt végképp nem értem, miért kell szex előtt trágárnak lennie az amúgy érzékeny és dögös pasinak. A másik gondom az volt, hogy kicsit túl tündérmesésre sikeredett a könyv és túl komoly volt a személyiségfejlődés egységnyi idő alatt, de mondjuk ez kevéssé zavar, hiszen jó elmerülni a világában és hát ezért olvasom.

Kicsit (többet) a pozitívumokról és az én és a könyv témáról.
Háááát, ööö, úgy vélem, újra kellene olvasnom a Dublin Street-et (vagy még inkább át kellett volna lapoznom olvasás előtt), mert nem emlékeztem sok szereplőre. Jo-ra egyáltalán nem, sőt, Joss neve sem ugrott be, szerintem akkor esett le, hogy a Dublin Street főszereplőiről beszél a könyv elején lévő party leírásakor Jo, amikor magam előtt láttam Braden teljes nevét. Ellie, Adam, Clark, Elodie, Hanna és Declan karaktere megvolt (értsd, tudtam hova tenni), de nem emlékeztem annyira rájuk, csak az rémlett, hogy kedveltem Braden családját. :) Mindenesetre jó volt róluk is sokat olvasni, imádtam a vasárnapi ebédek leírását.

Tetszett Jo és Cam története is (én kicsit másképp képzeltem Cam-et, kicsit félhosszú, szőkés hajjal, nem olyannak, amilyen képet Te kiraktál, de ez már csak ilyen :) - bár nehezen tudtam azonosulni azzal a résszel, hogy Jo képes picsát csinálni magából azért, hogy gazdag pasasokat tartson maga mellett. Az a része közelebb állt hozzám, ahogyan Cole-t próbálta meg távol tartani a családi botrányoktól és például nagy kedvencem volt Jo és Cole kapcsolata, bár az is kicsit túl mézes volt (van nekem nálam 8 évvel fiatalabb öcsém, akivel együtt éltünk, amikor ő középiskolás volt, én meg egyetemista meg már dolgoztam - na, ennyire azért nem volt egyszerű egy kamasz sráccal, pedig mi is viszonylag jól kijöttünk :). Az is tetszett, amilyenné Jo vált a végén, megkedveltem Mick bácsi és Olivia karakterét, és mint írtam, jó volt a könyv hangulata, jó volt elmerülni a világában. Éppen ezért, hiába voltak kisebb ellenérzéseim, nagyon várom a folytatásokat, és örömmel olvastam a gyűjtőposztodban, hogy nem is csak 3, hanem 6 könyv is várható, hát, hűűű. Jelenjenek már meg mielőbb :)

Remélem, bírod a melót és jól vagy :)
Üdv, Ancsi