Borbás Edina: Hullámok csapdája

, by Kristina


Tartalom:
Arabella a fiatal, életvidám, New York-i zongorista lány, nem találja helyét a nagyvilágban. Úgy érzi, menekülnie kell a mindennapi kudarcok, és legfőképpen az őt érzelmileg kihasználó pasija elől.
Változást akar életében, ezért jelentkezik A nagy kaland című valóságshow-ba; azt remélve, hogy a műsor távol tartja tőle a férfit, aki annyi csalódást okozott már neki. Nem is sejti, hogy a lelkében háborgó hullámok csak még inkább felkorbácsolódnak; harcba kerül önmagával és egy új, nem várt szerelem is megérinti.
A játék egy Genovából induló luxushajón zajlik. A műsor szerkesztői mindent megtesznek, hogy végletekig hajszolják a szereplőket. A kezdeti barátságos légkör hamar átcsap ádáz, gátlástalan vetélkedésbe. A törés Arabella számára is elkerülhetetlen: hamar összemosódik játék és valóság.
A feszültséget fokozza, hogy bűnözők rabolják el a műsorvezetőt, váltságdíjat követelve a show szervezőitől. Az erőszak és a zsarolás miatt az irányítás kicsúszik a stáb kezei közül.
A nézők mindebből természetesen semmit nem vehetnek észre; a show-nak folytatódnia kell!
Borbás Edina valóságshow-ba ágyazott kalandos szerelmi története az olvasót New Yorkból Genovába repíti.
Éld át a veszélyt és a viharos szenvedélyeket!

Milyen egy igazi strandregény?
 Kellően ellazít amikor a kezedbe veszed, de annyira azért nem köti le a figyelmed, hogy elfeledkezz arról, hogy pancsolni is kell ám a hűsítő vízben. :) Miért mondom ezt? Mert a könyv tényleg érdekes, viszont nem volt hiányérzetem egyszer sem, ahányszor csak le kellett tennem.
 Az idei nyaram igazán mozgalmas volt, így július közepén, amikor megérkezett a könyv nem tudtam azonnal elkezdeni. Majd a fiúk úgy döntöttek, hogy kirángatnak horgászni, mert nekem is mennem KELL. Persze utána meg is mondtam én, hogy nem KELLETT volna, hiszen végig rám sem bagóztak... Vittem a könyvet, a tökéletes nyugalom megvolt az olvasáshoz, sikerült is elolvasnom 100 oldalt, annak ellenére is, hogy szúnyogok és pókok tartottak rettegésben. De utána időm sem volt napokig, meg őszintén még kedvem sem folytatni. Egy könyvet akkor lehet igazán élvezni, amikor van időd kiélvezni minden pillanatát, ezért úgy döntöttem, hogy nem erőltetem, mert annak csak rossz vége lett volna. 
Most, hogy jutottam egy kis szabadidőhöz, a könyv második felét is sikerült gyorsan legyűrnöm. :)

Meglepően jó lett a könyv, de kicsit azért becsapott a fülszöveg. Arra  számítottam, hogy az elejétől a luxushajón játszódik majd a cselekmény. Hát belőlem se válik soha jövőbelátó, mert elég nagyot tévedtem. 

A történetről:
 A könyv első fele a játékosok kiválasztásáról, és felkészítéséről szólt. Tényleg egy valóságshow kulisszái mögé kalauzolt bennünket az írónő, ettől vált az egész hihetővé, hiszen együtt készíti fel az olvasókat és a játékosokat is a Nagy Kalandra.
 Majd lassan beleszövődött a könnyed, szórakoztató regénybe egy kisebb krimi szál is, amitől kapott a történet egy kis pikantériát. 
 Ezúttal személy szerint engem nem szippantott be a krimi és az izgalom, valamiért jobban érdekeltek a kibontakozó románcok. 
 A könyv második fele magáról a Genovába tartó utazásról, majd a hajón eltöltött első két hétről szólt. 

Figyelembe véve, hogy elsőkönyves magyar írónő regénye, azt kell mondanom meglepően jóra sikeredett. 
Miért lehet sikeres a könyv?
- Egy valóságshow-t mutat be, azok pedig hódítani szoktak. Megvan benne az izgalom a szabályok, az ismeretlen feladatok miatt, amit a szereplőkre várnak. De amitől tényleg valóságshow hangulata lesz, az a karaktereknek köszönhető. 
- Mindegyik szereplő egy különc egyéniség. A karakterek kidolgozottak, taktikai játékokat játszanak a cél eléréséért. Jól megformáltak, szerethetőek, szurkolhatunk értük.
- Érzelmek és veszély keveredésekor mindig születik valami izgalmas történet, főleg, ha valaki jól keveri a lapokat.
- Könnyed, szórakoztató, de főleg gyorsan olvasható.

A szereplőkről:
A játékra jelentkezők közül Arabella, aki maga a mesélő is, volt a legszimpatikusabb. A csaj vicces, utánozhatatlan személyiség, egy igazi művészlélek, néha elég fura gondolkodásmóddal. 
David a játék szépfiúja, akibe könnyen bele lehet zúgni, főleg mert elég távolságtartó, mogorva az elején, és hát mi nők valamiért az ilyen pasikat hamarabb észrevegyük.
A többiek vagy fura szerzetek, vagy cicababák, van akit meg lehet kedvelni, mondjuk van akit, épp a nagy és mocskos szája miatt. :D

 Majd amikor az utolsó oldalhoz értem jól pofára estem. :D NEM TUDTAM, HOGY SOROZAT! És ez miatt nem izgalommal telt várakozással fejeztem be, hanem csalódással. Persze érzem, hogy kell a folytatás, hiszem elég sok minden tisztázatlan maradt, de én a strandregényekben azt szeretem, hogy az utolsó lapon kapnak egy szép befejezést, amitől kerek egészet alkot a megismert történet.
 Most viszont türelmetlenül várom a folytatást, mert nagyon sok dolog még nyitott maradt és engem pedig lassan mardos a kíváncsiság! :)

Pár gondolat a végére:
* Tetszettek a megfogalmazások, a kifejezésmódok. Főleg a nyelvezet tette lehetővé a gyors olvasást. 
* A regény messze nem tökéletes, elég sok jelenet után maradt hiányérzetem, mint amikor érzed, hogy maradtak ki részek. Lehet, hogy ezek magyarázata majd a következő részre lett hagyva.

* Több szálon fut a történet, mondhatom úgy is, hogy több szerelmi szálon is. Így van akinek boldogsággal ért véget a könyv, de azért vannak szereplők akik még várják a beteljesülést.

Köszönöm a könyvet az Álomgyár Kiadónak és a dedikálást Borbás Edina írónőnek! :)


Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2013.


0 comments: