E L James: Szabadság ötven árnyalata (Fifty Shades Freed)

, by Kristina

 Fülszöveg ( a szerb könyvről):
   Romantikus és vad, egy olyan sorozat, amely Önt ostromolja, birtokolja és örökké kötődni fog hozzá. 
   Azon a napon, amikor Ana Steel megismerkedett Christian Grey-jel kipattant a szerelem szikrája, amely örökké megváltoztatta az életüket. Christian egyedülálló szexuális érdeklődése először meghökkentette Anát, majd érdekelni kezdte, végül teljesen elutasította. Christian képes mindent feláldozni, csak azért, hogy megtartsa Őt. Együtt meglenne mindenük - szerelem, szenvedély, gazdagság, és a lehetőségek végtelen sora a közös jövőjükre. De Ana tudja, hogy nehéz szeretni Mr. Ötven Árnyalatot és alkalmazkodnia kell az Ő életstílusához anélkül, hogy elvesztené önmagát. Pont amikor már úgy tűnik, hogy hogy együtt mindent le tudnak győzni, balesetek, rosszindulat, a sors összefognak és  újraélesztik Ana legmélyebb félelmeit. 

Figyelem, azok számára, akik még nem olvasták a második részt, ez a bejegyzés spoilerveszélyes nagyon! Saját felelősségre olvassátok tovább... 



   Van, akinek a sorozat egy zuhanórepülés, egyre rosszabb. Nekem nem. Én egyre jobban beleéltem magam, egyre jobban élveztem, hogy még több és több oldalon lehetek Ana és Christian világának a része. Szörnyű az érzés, most ebben a pillanatban, hogy befejeztem. Hiányzik.  Hónapok óta nem volt rám könyv/sorozat ilyen hatással. Semmi világmegváltó, csak kikapcsolt olvasás közben és ez most nagyon hiányzik.


Mire számítottál a könyvvel kapcsolatban? 
   Először féltem, hogy egy lerágott csontot kapok, mivel úgy éreztem, hogy a második részben elég sok kérdésre választ kaptam, sok minden lezárult. 
   A második vége olyan lett, amire nem számítottam, most a lánykérésről beszélek, pontosabban azt hittem, hogy a kapcsolatuk ilyen jellegű továbblépése az utolsó részben történik majd. Így utólag szerintem tökéletes volt az időzítés, mert meglepett és mert a történet úgy alakult tovább a harmadikban, ahogyan. :D Olvassátok el és megtudjátok. 
   A második rész utolsó mondatai már sejtették velem, hogy várható lesz egy újabb fenyegetés,  ami, mint kiderült elég sok érdekes szituációt eredményezett. 


Milyen Ana és milyen Christian ebben a részben?
   Hm, erre nehéz válaszolni. Amiben biztos vagyok, hogy sokkal jobban különböznek az első részben megismert karakterüktől. Nemcsak fejlődtek, hanem tovább léptek és kibontakoztak. Ana itt magabiztosabb, talpraesett. Christian pedig felszabadul. 
   Személy szerint úgy éltem meg a kapcsolatukat, hogy bármennyi problémával is álltak szembe, azok csak még inkább megerősítették az őket összekötő szálakat. 
  Voltak rossz döntések, részek, ahol egy-két anyai pofon ígérgetve lett a részemről, vagy csak a szemem forgattam, de abban is biztos vagyok, hogy a helyes megoldásokat választotta az írónő.

Házasság. Mit jelent ez számukra?
   Talán nem titok, hogy ebben a részben már házasok, így más jellegű problémák jelentek meg az életükben. 
   Christian számára az elején talán a sok megpróbáltatást. :D Anának pedig sok kellemetlenséget, és beletörődést jelent. Össze kell rázódjanak, fontos az, hogy megszokják, hogy együtt kell dönteniük.
   Egyiküknek sem könnyű, hiszen alig pár hónap ismeretség után egy olyan lépésre szánták el magukat, ami komoly és egyben egy biztos pont is a kapcsolatukban. 
   A könyv már azzal kezdődik, nászúton vannak, ami tartogat még (szerintem) sok kellemes meglepetést nekünk, pár fejezeten keresztül. Az írónő már az elejét érdekessé tette, nem hagyta lankadni a figyelmem, azonnal "bumm a közepébe" érzésem volt. 
   
Mi az, ami nagyon tetszik benne? 
   Kifejezetten tetszik, hogy annyi minden történt benne, hogy már most nem tudnám felsorolni, ami szerintem majd az újraolvasást is izgalmasabbá fogja tenni, egyik nagyobb cselekmény követi a másikat.
 Megint nagyobb mennyiségű történéssel bombázott bennünket az írónő, de imádom pont ezért. Nem volt időm olvasás közben unatkozni. Nem számított, hogy hol olvastam, akár buszon, egyetemen, magam a lakásban, mert kizártam a külvilágot, csak a könyv létezett számomra.
   Ilyenkor jövök rá, hogy mennyire is szeretek olvasni, és teljesen elhanyagolható mások véleménye, mert mindenki maga kell eldöntse saját tapasztalatok alapján, hogy mi jó és mi nem. Én is csak egy ajánlót írok, nem többet. Szeretem, hogy szeretem a könyveket.. 

"Nagyon engedetlen vagy" -motyogta a fülembe, és gyönyörű bizsergő érzés futott végig a testemen.
"Az vagyok",suttogtam.
"Hmm. Mit fogunk tenni ezzel kapcsolatban?"
"Elfogadod", ziháltam. Megőrjítenek a lágy és lassú csókjai. Elmosolyodott a nyakamnál.
"Ah, Mrs. Grey. Örökös optimista vagy" 


   Ha megkérdezné valaki, melyik volt a kedvenc részed, akkor melyiket választanád?
   Az egészet. :D Na jó, próbálok dönteni spoilermentes dolgokat keresve...
Az egész sorozatban imádtam az e-mailezést közöttük. Néha villámok pattogtak a betűk közül, néha szívecskék, és volt, hogy hangosan nevettem, vagy bambán vigyorogtam.
  Emlékeztek még, hogy Ana licitált az aspeni hétvégére a bálon? Ez az egyik kedvenc részem a könyvben, vagyis igen ott is töltenek egy hétvégét.

Mellékszereplők? Jók és rosszak?
Sokkal több szerep jut Kate, Elliot, Mia, és  Ethan számára is. Bonyodalmak, szórakozás, vagyis nem hagyják, hogy unalmas legyen Mr. és Mrs. Grey élete. :)
   Álmaimban az írónő ír egy folytatást. Két opció az, ami álmomban szerepel, vagy ír egy folytatást Ana és Christian párosról (még), vagy Mia és Ethan kapcsolatát boncolgatja, mert, hogy közöttük most mi van, az nem derült ki sajnos a végén, vagy csak nekem nem esett le. 
   A rosszfiúk is szerephez jutnak, és néha a szívem hagyott ki pár ütést miattuk. Vannak visszatérő szereplők is közöttük, akikről nem is gyanítanánk semmi rosszat.
   
   Mi a helyzet az ex-ekkel?
   Természetesen újból feltűnnek, Leila és Mrs. Robinson is váratlan helyzetekben.
   Ana el is fogadja, hogy Christian múltjának a részei, egy kivételével, akit még most is megtépnék, ha élő személy lenne és a közelemben tartózkodna...


 Egyszerűen jó volt olvasni, és rossz volt befejezni.
Értékelésem: 5/5
Sorozat: Ötven árnyalat 3. része
u.i: Az idézetet fordítottam, és bocsánat ha nem tökéletes, de az egyik nagy kedvencem és muszáj volt. :)

25 comments:

Ancsi said...

Köszi a bejegyzést, de hááát... Nem lettem okosabb :D Kíváncsibb, na aaz igen. :))

Persze tudom, olvassam el a könyvet. Meglesz az is, elő van rendelve a magyar változat, addig meg bele-belelapozok az angol nyelvűbe, a lényegét persze úgyis értem, csak kevésbé kapcsol ki így, hogy angolul kell küzdenem vele.

Az e-mailes részek valóban nagyon klasszak: játékosak, és sokszor stresszes helyzetben felszabadítóak.

Érdekes dolog azonban a borítója: ezt látom ezzel a kulcsossal, meg a bilincsessel is, de bevallom, nekem a kulcs sokkal inkább képviseli a szabadságot (még azzal együtt is, hogy általában azzal zárunk IS valamit, de nyitni is lehet, talán azért), mint a bilincs. Persze ott már járok, hogy értsem, miért épp az, de akkor is.

De ha már kulcs, egy kérdést csak felteszek, ami talán nem is annyira spoileres: ABBA a házba, beköltöznek, együtt?? :)

Kristina said...

Elértem a célom akkor a bejegyzéssel. :D Kíváncsi kell, hogy legyél.
A bilincset értem, 1. mert van egy ilyen rész benne, 2. mert a házassággal összekötik egymás életét.
A kulcs viszont nekem is jobban tetszik. :)

ABBA a házba, majd igen, a legvégén. :D De nem én mondtam el. :D


Annie said...

Szép írás, olyan ez nekem, mint egy mézesmadzag. :)
Ó, de várom már az utolsó kötetet! *.* Miért tolják el állandóan a magyar megjelenést... Áhh...

Kristina said...

Nyugi biztosan hamarosan kiadják, a napokban nagyon sok régen várt könyvet adtak ki, a Szürke utolsó része, pedig nagyon kapós könyv, ezért szerintem nem nem sok késéssel, de hamarosan megjelenik!
Annyira tetszett a sorozat, hogy már kezd hiányozni. Szerintem, amikor megjelenik magyarul újraolvasom az egész sorozatot. :)
Nagyon megszerettem!

Annie said...

Eddig december ötödikei, majd tizedikei megjelenési dátumról hallottam. Na majd meglátjuk, de azért remélem, tovább már nem fogják halasztani.
Ezzel én is így vagyok! :) Egyik kedvenc könyvsorozatommá vált. :)
Nemrég felkutattam a könyvben szereplő dalokat, és le is töltöttem őket. Jó lesz majd újraolvasáskor azokat a zenéket hallgatni, amiket Ana. :)

Kristina said...

A dalokat én olvasás közben próbáltam hallgatni, de volt, hogy nem volt időm elszakadni a könyvektől még annyi időre sem, hogy bepötyögjem a You Tube-on! :D

Anonymous said...

Nekem is nagyon tetszett a bejegyzés és kíváncsivá is tettél! :)
Lenne egy kicsit talán buta kérdésem: van-e és ha igen akkor mi a különbség a kulcsos és a bilincses borítójú könyv között?

Kristina said...

Egyáltalán nem buta a kérdés. :)
De lehet hogy nem pontosan értem. Ha arra gondolsz, hogy a történettel kapcsolatban van-e, hogy van bilincs meg kulcs, akkor válaszom az, hogy nem.
A borító attól függ, hogy melyik kiadó melyikre veszi meg a jogot.
De mondjuk mind a két dolognak van értelme a történet szempontjából szerintem. :) A kulcsnak és a bilincsnek is, nekem személy szerint a kulcs mégis jobban tetszik.

Hajnika said...

Szia, szeretnek gratulálni neked, nagyon tetszett amit és ahogyan fogalmaztál a trilógiával kapcsolatban. Én még csak az első kettőt olvastam de teljesen magával ragadott (főleg a második rész) és ugyanazt érzem, amit te is, hogy majd miután a harmadik részt is kiolvasom (már alig várom :D) hiányozni fog minden, ami Anával és Christiannal kapcsolatos. És most először vagyok úgy egy könyvvel, hogy ezt tutira újrafogom olvasni:)))

Kristina said...

Szia! :)
Köszönöm! :) Érdekes, hogy a trilógia óta már rengeteg könyvet olvastam, és egyik sem ragadott úgy magával, mint az Ötven árnyalat trilógia. :) Hamarosan újra szeretném olvasni.

Ha tetszett a második rész, akkor biztosan szeretni fogod a Szabadság ötven árnyalatát is. :)

Hajnika said...

:) és tudod azért is fog hiányozni mert Anatól és Christiantól sok mindent megtanultam, újra ráébresztve arra, hogy mennyire fontos a feltétel nélküli szeretet, hogy ne becsüljük alá saját értékeinket,higyjünk önmagunkban, hogy bátran és erősen álljunk szembe a problémákkal, és, hogy álmainkat, vágyainkat és szívünket követve bármi lehetséges, bármire képesek vagyunk. Szóval én ezért szeretem ezt a trilógiát (s persze az erotikus jelenetek sem elhanyagólhatóak) S mégegyszer gratu a blogoddhoz, tetszik:)), ügyes vagy nagyon!:)

Kristina said...

Örülök, hogy tetszik! :)

Nekem ami még nagyon tetszik, hogy hosszú, és egy olyan rész sincs igazán, ami untatott volna. Valóban van olyan dolog benne, amin lehet gondolkodni, és szórakoztató, hiszen ezért íródott. :)

Remélem, hogy James-nek lesznek még ilyen jó sorozatai. :)

Hajnika said...

Igen az tuti, sokszor csalt mosolyt az arcomra, sokszor megnevetetett, és én úgy voltam vele, hogy mikor olvastam az idő is megállt, egyszerűen nem érzékeltem, hogy telik :))), s örülök, hogy rá találtam a blogoddra, fogom ezútán látogatni :)) szio és már annyit fecsegtem, hogy egyúttal kellemes és szeretetben gazdag ünnepeket kívánok neked!:)

Kristina said...

Te csak írj nyugodtan, szeretek "beszélgetni", ha meg nincs kedved itt hozzászólásban, akkor nyugodtan keress meg e-mailen (oldalt valahol megírtam a címem). Remélem, hogy találsz hozzád való könyvet az ajánlásaimban. :)

Hajnika said...

Okés:D, és köszii:))

Krisazina said...

Egy nagyon fontos kérdés.
Lesz 4. rész - Christian árnyalatai - ahol folytatódik a történet AZ álompasi szemszögéből megmutatva? Tud valaki valamit? :)
Nekem nagyon tetszett a 3. rész végén ez a kis "szösszenet", örömmel olvasnék még sokat-sokat :)

Kristina said...

@Krisazina Nem hallottam még erről, de ha megtudok valamit, akkor biztosan írni fogok róla. :)

Én jobban örülnék egy folytatásnak. :)

Vii said...

Hey!
Elolvastam! Nagyjából másfél napomba telt kisebb nagyobb megszakításokkal és az nem alvás volt! :D
Ray balesete után nem voltam képes letenni! Egyszerűen hozzám tapadt. Szerintem nem is pislogtam! XD
Az a sok nap átugrás fura volt. Tekintve, hogy a másik két rész elég folyamatosnak tűnt. Ez nekem kicsit szaggatottnak tűnt, de semmit nem vesztett a varázsából. Na és a tartalmából.
Nem egészen erre számítottam, de csúcs volt! Nincs még két ilyen makacs természetű karakter a szórakoztatóirodalom világában. Nem engednek... Az egyik folyamatos hülyeségeket csinál a másik meg sík ideg. Komolyan mondom. Arról nem beszélve, hogy vagy a mennyben voltak vagy a pokolba. Úgy éreztem magam mint aki hullámvasutazik az érzelmek között.
És ez az izgalmas végjáték Jack-el. Hú nagyon tuti volt. Az egész. Basszus. :D Imádom az egész trilógiát. Annyira, hogy elolvastam gyorsan mind a három részt egymás után. És szerintem még fogom is. Sokszor. :D
Mondjuk Mia és Ethan kapcsolatáról tényleg jobb lett volna többet tudni. Kate nem éppen a szívem csücske! Nem tehetek róla! :/ Nincs különösebb bajom vele, csak nem szimpatizálok vele túlságosan.
Ettől függetlenül bármit szívesen fogadnék a folytatást illetőleg, mert biztosan lesz a vége alapján. Valahol olvastam, hogy lesz Christian szemszög és ha így lesz én azt is örömmel várom! :)

Kristina said...

Nagyon örülök, hogy Neked is Vii ennyire tetszett! :)))
Jól esik olvasni, hogy másokra is olyan hatással volt a sorozat, mint rám! :D

Idén tervezem újraolvasni, mert ez egy olyan sorozat, ami még újraolvasáskor is biztosan mutat valami újat, gyorsan olvastam én is, és annyi minden történt benne, hogy már sok mindenre nem is emlékszem tisztán. Ezt szerettem benne a legjobban, persze Ana és Christian mellet, hogy izgalmas volt, és idő nem volt unatkozásra. :))))

Anonymous said...

Sziasztok! én is elolvastam szinte folyamatosan "megállás nélkül" mind a három könyvet. Eszméletlen jó volt! Nagyon hiányzik :( én is reménykedem, hogy a végén levő Christian szemszögéből irt résznek is lesz folytatása, egy egész könyvnyi és megtudhatjuk mi járt végig a fejében.Vagy bármi további irás:) 1000% hogy többször is ujraolvasom!
Ha megtudsz valamit arról, hogy folytatná e az irónő, megirod a blogodban?
Köszi :)

Kristina said...

100%, hogy megfogom írni, amint biztosra mondja az írónő, hogy lesz folytatás.
A sorozat sorrendjéhez fogom hozzátenni, de biztosan írok majd róla külön is. :)

Dalmus said...

Sziasztok!
Én is most olvastam el a három kötetet egymás után, de olyan hiányérzetem van, engem is annyira kikapcsolt, imádtam ezt a sorozatot! Nagyon remélem, hogy lesz folytatás. Örülök, hogy nem csak én érzek így. :)

Anonymous said...

szia Kristina,
pár hete találtam az oldaladra, és egyből bele szerettem:) nagyon jók az írásaid könyvről. nemrég olvastam el a szürke ötven árnyalat trilógiát és a twilight után ez a kedvencem. Javasoltad a hozzád kötve melléd láncolva azt is olvastam, az sem rossz várom a folytatást, de a nyomába sem ér a szürkének:)


Most mazsolázok a könyvlistádból, mit is olvassak:)

Olvastam hogy szereted a vámpírnaplók sorozatot, én is imádom, olvastam a könyvet is, de az valahogy annyira nem tetszett, pedig általában fordítva szokott lenni...)

Várom a további könyv beszámolókat:)

NIki

Anonymous said...

Ma olvastam el a trilógiát az biztos, hogy örök élmény marad. Egy nagyon jól felépített történet, imádnivaló! :D Nem lehet leírni, hogy mennyire jó az egész. Ebben a trilógiában maga az írói stílus és a nézőpont is nagyszerű, ami sokszor hiányzik a könyvekből. Kihagyhatatlan könyv! :D

Anonymous said...

helo'
nagyszerű könyv ..csak faltam és faltam a sorokat. :)
Szeretném megkérdezni hogy tud-e valaki valamit a folytatásról?
Esetleg arról,hogy mikorra vérható?