James Patterson - Gabrielle Charbonnet: Máris hiányzol

, by Kristina


Fülszöveg:

Jane Margaux magányos kislány. Édesanyja, a rendkívül sikeres és mindenható Broadway-producer, mindössze hetente egyszer szakít rá időt: vasárnaponként elmennek fagylaltozni, majd megcsodálják az ékszereket a Tiffanyban. Jane-nek csak egyetlen barátja van, a jóképű, jó humorú, a harmincas éveiben járó Michael. A férfi tökéletes. Ám a kislányon kívül senki sem látja és nem is hisz a létezésében. Michael azonban nem maradhat örökké vele, a kilencedik születésnapján elhagyja Jane-t, megígérve, hogy a kis barátnője hamarosan elfelejti őt. Mert a képzeletbeli barátoknak ez a sorsuk. Jane azonban sosem felejti el. És két évtized múltával is ugyanolyan magányos, mint gyermekként volt. Hiába lett belőle sikeres drámaíró, az anyja továbbra is zsarnok módon rátelepszik az életére. Aztán egy napon találkozik valakivel, aki jóképű, jó humorú és a harmincas éveiben jár...
A világ legsikeresebb írójának számító James Patterson váratlan események és megkapó érzelmi fordulatok sorával mutatja meg a szeretet időtlen és lehetetlent nem ismerő erejét.


   Azt mondtam Magnoliának, hogy nekem egy nagyon romantikus könyvre lenne szükségem. Ő ezt a könyvet ajánlotta. Olyan történetet kerestem, tudjátok, amibe bele lehet feledkezni, amit akkor lehet igazán olvasni, amikor magad vagy. 
   Tökéletes szombat estét töltöttem a könyv társaságában, illatos gyertyákkal, félhomályban, és egy pohár borral.
   Mielőtt elkezdeném, hogy miért és kiknek ajánlom a könyvet, muszáj megemlítenem, hogy ezúttal a magyar és a német borítók is nagyon tetszenek. A történethez egyiknek sincs igazán sok köze, de a hangulatot nagyon szépen megmutatja, a melegség, a szerelem, és a színek, mert amikor szerelmes vagyok, minden színesebbnek látszik. :)
   
"Érzelgős lúzer voltam, semmi más. És minél hamarabb szembenézek ezzel, annál jobb! Tény, hogy a harmincas éveim rossz oldalán álltam, az anyámnak dolgoztam, és olyan csaj voltam, akit a döglesztően sármos és hozzá túlságosan is jó pasija felültetett a vacsoránál. Ez volt a nagy büdös helyzet."


   A történet elején bevallom, nem hittem, hogy egy igazán jó kis romantikus könyvet vettem a kezemben. Először megismerjük a 8 éves Jane-t, aki csak akkor van igazán együtt az anyukájával, amikor vasárnap délutánonként elmennek együtt a Tiffany-ba gyémántokat nézegetni.
   Ahogyan azt a fülszöveg is elárulja Jane a történet főszereplője, akit gazdag anyja elhanyagol, majd felnőtt korában is próbálja ráerőltetni az akaratát, de szerencsés, mert egy nagyon szerethető képzeletbeli barátot kap cserébe, aki valamennyire pótolja a szeretet hiányát.
   Legtöbb színhely New York utcáin játszódik, nagyon könnyű volt elképzelni, ahogyan én is Jane mellett sétálok, vagy épp rohanok olyan utcákon, amelyeket képekről már azonnal felismernék, még ha élőben soha nem is jártam ott. Egy másik, kisebb része, pedig Nantucket-ben játszódik (ezért is mellékeltem a képet, hogy lássátok és olvasás közben könnyebben elképzeljétek a festői tájakat, amiket megemlít).
   Az a szó, hogy tetszik, nem fejezi ki eléggé, hogy mennyire szeretem a stílust amivel íródott, imádom, mert könnyed, néha szomorú, de legtöbbet vidám. Még ha egyik percben kuncogtam olvasás közben, másik percben már könny szökött a szemembe, akkor is kedvenc lesz a könyv.
   Elgondolkodtat, és kikapcsol.
  
"Csak mert az élet nehéz és mindig szomorúan végződik, nem jelenti azt, hogy minden történetnek rossz a vége, még ha ezt is sulykolják belénk az iskolában meg a New York Times
Könyvvilág című lapjában. Tény, hogy ahány ember, annyiféle történet létezik, amelyek nagyon különböznek egymástól, ahogy az emberek is."


   Nagyon rövid, és nagyon gyorsan a végére lehet érni, de minden pénzt megér. 
Michael és Jane kapcsolata meseszerű, de az biztos, hogy pár percre elfeledkezel minden bajodról, mert megmosolyogtatnak. Két karakter, akiket csak szeretni lehet.

Brant Point
Még ha olykor hihetetlennek is tűnik (mert valójában tényleg az), akkor is csak hagyni kell az elménket a történettel sodródni. Mindenre fel kell készülni, amikor a kezedbe veszed, hogy olvass, hinni kell közben és imádni fogod. 
   A könyvnek szerintem az a célja, hogy kicsit rugaszkodjunk el a valóságtól és próbáljunk a mesék világában élni, persze felnőtt fejjel, amíg a történet véget nem ér.
   
"Hirtelen magához húzott és egyetlen szó nélkül szorosan átkarolt. Abban a pillanatban tudtam, mit akarok az élettől: ezt. Ezt az érzést, ezt a boldogságot, ezt az ölelést."
U.i.: Magnolia köszönöm, hogy újabb kedvencet avathattam. :)

A könyvet filmesítették 2010-ben, Alissa Milano és Eric Winter játszák a főszerepet! :)

Értékelésem: 5/5
Kiadó: Pioneers Books
Kiadás éve: 2011.
Eredeti cím: Sundys at Tiffany's

Képek forássa itt és itt.

4 comments:

Magnolia said...

A fent leírtakkal teljes mértékben egyetértek. Repdesek az örömtől, hogy eltaláltam, mi kell neked :D

Kristina said...

:D Én még jobban örülök, mert tökéletes választás volt.
Michael-ről nem mertem többet írni, mert féltem, hogy elszólom magam. :)
De mind a ketten örök kedvenceim lesznek. :)))

Ancsi said...

Én pedig annak örülök, hogy ez a könyv valószínűleg ott lesz a karácsonyfa alatt. Mondjuk még nem tudom, hogy én kapom, vagy Anyukám, de tök mindegy, úgyis én is elolvashatom ;)

Szóval köszi az ajánlót, megtetszett, beszerzős :))

Kristina said...

Ancsi biztosan tetszeni fog, mert van mondanivalója a könyvnek.
Még élvezni is fogjátok, csak egy kicsit hinni kell benne, ez a titka! :)