Rebecca Donovan: Boldogító lélegzet

, by Kristina

„Belülről égtem. Gondolkodtam, mit tehetnék, hogy ezt a kínt tudatom mélyének sötétjébe toljam, és visszajuthassak közönyös, tompa állapotomba. Egyedül nem fog menni. Segítség kell. Muszáj megoldást találni.”

Emma elhagyja Weslynt és mindenkit, akit ott ismert; a Stanford egyetem hallgatója lesz, ahogy mindig is remélte. Korábbi énjének csak árnyéka, teljesen megváltozott. Össze van törve, és csak úgy lehet újra teljes egész, ha felismeri értékeit és megbocsát magának. Emma megtanulja, hogy az őszinteség nagyon tud fájni, jobban, mint az árulás, és az igazság ára az, hogy elveszti egyetlen igaz szerelmét.
A trilógia utolsó részét az olvasók az utolsó oldalig lélegzet visszafojtva fogja olvasni.

Eredeti címe: Out of Breath
Sorozat: Csak lélegezz 3.
Kiadó: Maxim Könyvkiadó
Fordító: Bozai Ágota
ISBN: 9789632615219
Oldalszám: 481


Emma Kaliforniába költözött, másodéves a Stanford-on. Barátnői vannak, emberek akikre számíthat és törődnek vele. Szórakozni kezd, élni, élvezni a pillanatokat. De mindehhez előtte a lányoknak ki kell rángatniuk a "barlangjából", ahova elbújt a fény és az élet elől és a könyvekbe, a tanulásba temetkezett.
Nehéz döntéseket kellett meghoznia az előző részekben, és eljött a pillanat, hogy számoljon a következményekkel, hogy feldolgozza, vagy tovább lépjen azokon. Lelkileg erősebb lett, mert megedzette az élet, de néha mindenkinek lehetnek gyengébb pillanatai, amikor igazán szükség van egy kinyujtott karra, amibe kapaszkodni lehet.
Emma karakterénél néha úgy éreztem, hogy sokat változott az első könyvben megismert személyéhez képest, majd voltak pillanatai amikor teljesen visszaesett. Más volt, felnőttesebb, lazább és sokkal felszabadultabb, mind eddig bármikor. De továbbra is ott bújkál benne a lelkét marcangoló titkok miatt érzett bűntudat, ami sokszor elhatalmasodik rajta. 
A könyv összeségében sokkal jobb, nyugodtabb hanulatú az előző kettőhöz képest, és ez miatt öröm volt olvasni. Drámai maradt ugyan, de teljesen más szinten. :) 

Az év kedvenc idézetét ebben a könyvben találtam meg, sok igazság rejtőzik ebben a kevés szóban:

"– Ha múltad hibáiban élsz, csak azt éred el, hogy tönkreteszed a jövődet." (Evan)

Evan szemszögéből írt részeket külön köszönöm az írónőnek, mert sokszor segített megérteni, hogy miért és mennyire is szerelmes Emmába, a történtek ellenére is. Igazi élmény volt, hiszen Evan is az könyves álompasi kategóriába tartozik. 


A sorozat élső része (Elakadó lélegzet) rabul ejtett, az utolsó mondatokat olvasva alig jutottam levegőhöz, utána napokig olvasás utáni sokkban voltam. Majd a második részben (Visszafojtott lélegzet), amiről pontosan egy évvel ezelőtt írtam, egy kicsit csalódtam, nem tudtam ellazulni, mert tudatában voltam annak, hogy lesz folytatása, így biztosan valami megint balul sül el a végére. Nem sokat tévedtem... A harmadik, egyben a trilógia befejező részétől emiatt egyenesen rettegtem, ezért is történt az, hogy utolsó pillanatig halasztottam az olvasást. 
Mekkora egy balfék voltam. :D Alig fél órája fejeztem be a könyvet, és boldog vagyok, hogy méltó befejezést kapott Evan és Emma története. :)
Nem volt tökéletes, de mégis annak érzem, így hatás alatt. Megérte a kevés alvás, még akkor is, ha ma éjszaka kell dolgoznom, és reggelre zombi szinten fogok hazabotorkálni.


Drámai volt, ahogyan megszokhattuk az írónőtől, de most nem sötét módon. 
A harmadik rész lett számomra a sorozat legjobbja. Érzelmek, szenvedély, dráma, és alkohol hihetetlen mennyiségben. Ettől már inkább átváltott new adult műfajba, amit persze nem bánok, remélem, hogy ti sem.
A kedvenc részeim Santa Barbara homokos tengerpartján játszódtak, móka és kacagás, a sok dráma mellett üdítő változatsság volt. Végre több olyan jelenet is volt, ahol széles mosollyal olvastam. :)


Mivel ezzel a kötettel lezárul a Csak lélegezz trilógia, rendhagyó blogturné extrával készültünk. A sorozat részeit egy-egy kedvenc idézetünkkel, és az ahhoz szerintünk leginkább illő zeneszámmal szeretnénk felidézni. Tartsatok velünk ezen a hangulatos utazáson!

1. Elakadó lélegzet
"Ha vele voltam, tudtam nevetni, szívből, tisztán, és élvezettel. Friss szellőt hozott magával a szívet tépő vihar után, amely végiggázolt rajtam." The Cure - Lovesong2. Visszafojtott lélegzet
Minden olyan lehetségesnek tűnik, amikor felnézel az égre és az univerzum ragyogását látom magam előtt. Coldplay -  A Sky Full Ff Stars

3. Boldogító lélegzet
– Ha múltad hibáiban élsz, csak azt éred el, hogy tönkreteszed a jövődet.
A könyv olvasásával egyidőben kezdtem hallgatni Rihanna legújabb zeneszámát az American Oxygen-t. Igaz, a téma nem pontosan ugyan arról szól, de azért vannak közös pontjaik. A zene üteme pontosan úgy hatott rám, mint azok a részek a könyvben, ahol Evan és Emma együtt voltak. Vibrált a levegő, a várakozás és feszültség miatt. A szabadság, a felszabadulás, a fejlődés. Midkettőben többször is előkerül a követekző mondat: Csak csukd be a szemed és lélegezz... :)






04.13. - Angelika blogja
04.18. - Dreamworld
04.21. - Kristina blogja
04.23. - Kelly & Lupi olvas



A korábbi kötetekből már tudhatjuk, hogy Evan számára sokat jelent a fényképezés, a mostani részből pedig kiderül, hogy a szörfözés Emmával közös hobbijukká válik. Épp ezért a mostani játékban az lesz a feladatotok, hogy kitaláljátok, melyik szörfösök által kedvelt nyugat-amerikai településen készültek a lélegzetelállító sport fotók.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyerteseknek 72 órán belül válaszolniuk kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


0 comments: