Megszűnik a pontozás...

, by Kristina

... a mai naptól a könyves kritikáimnál, itt blogon. Visszamenőleg kezdem lassan javítani a bejegyzéseket, de csak azért, mert az mellett, hogy alvásra sincs időm szeretem nehezíteni az életem.  
  Minél több könyvet olvasok, annál nagyobb viszonyítási alapom lesz, ami annyit tesz, hogy amit ezen a héten 5/5-re számoztam, az nem biztos, hogy ugyan annyit ér, mint amit egy évvel ezelőtt osztályoztam 5/5-re. Értitek? 
  Vagyis, tegyük fel, hogy nem tetszett az egyik XY könyv, és arra 5/2-őt adtam, majd egy kis idővel később olvastam egy hasonló könyvet, amit még annál is nagyobb marhaságnak tartok, de arra is úgy érzem, hogy 5/2-őt kell adnom. Egyik könyv sem ér ugyan annyit. Értitek már? Remélem. :)
  Ha véleményem lesz egy könyvről, azt továbbra is leírom, remélhetőleg már abból le lehet vonni, hogy mennyire és miért is tetszett az adott mű, a végén pedig aranyos kis ikonokkal helyettesítem majd a pontokat. Itt bejegyzésben már láthattok is párat belőlük, és igyekezni fogok szöveggel érdekesebbé tenni őket. 
   Ezt a módszert használja már régóta Magnolia is, csak ő sokkal jobb szövegekkel látja el őket. :)
   A legfőbb ok, amiért a váltás miatt döntöttem, hogy nincs szívem őszintén lepontozni a könyveket. Egyszerűen sajnálok 1 pontot adni, így a legrosszabb eddig a hármas volt azt hiszem...
   Hirtelen ez a három könyv ugrik be, aminél ez a helyzet: Meztelenül, az Amit csak Ő akar, meg a Keserű ébredés. Nem szerettem őket, de mivel túl kedves és aranyos vagyok nem adtam rájuk 1 pontot, mert milyen az már... Szóval új korszak köszönt be nálam, remélem, hogy értékelni fogjátok. :)

3 comments:

Niki said...

Egy időben én is elhagytam a pontozást jó pár hónapra, de aztán sorban kaptam a visszajelzéseket, hogy ez így nem jó, mert ha látják a pontozást, könnyebb eldönteni, hogy elolvassák-e az adott könyvet avagy sem. Így végül úgy oldottam meg, hogy a bejegyzésben pontozok, de az összesítésnél, ahol az értékelés szerint vannak a könyvek felsorolva, ott nem pontozás szerint vannak, hanem tágabb értelmezéssel. És hasonló kis arcokat használok én is, feliratokkal. ;o)

Kristina said...

Az a baj, hogy szeretem én is ha másoknál látom a pontozást, de úgy érzem, hogy én azt nem tudom reálisan használni.
A könyvlistámnál, ami még mindig szerkesztés alatt, majd kidolgozok egy 1-től 10-ig pontozást, azzal talán jobban boldogulok, de még semmit sem tudok biztosan... Majd kiderül, hogy milyen lesz, ha elkezdem használni.

Niki said...

Értem amúgy, hogy miért nem szeretnél pontozni, anno én is azért hagytam el, mert néha egyrészt eldönteni nem tudtam, hogy most 3 vagy 4 csillag, másrészt az idő elteltével átértékelődnek az értékelések, de ma már jóval lazábban megy az egész. Most már nem agyalok, hogy 3 vagy 4 csillag, érzem. És gondolkodás nélkül adom a 2, 1 csillagot vagy épp értékelhetetlennek nyilvánítom a könyvet. Mostanában érzés szerint értékelek. :o)