Jamie McGuire: Red Hill

, by Kristina

Fülszöveg:
Scarlet, Nathan és Miranda. Három idegen, mégis közös sors.
Scarlet és két lánya egyedül néznek szembe a mindennapok nehézségeivel. Nathant elhagyta felesége, és már nem emlékszik, milyen érzés szerelmesnek lenni; csak kislánya, Zoe tartja benne a lelket. Miranda legnagyobb gondja az, hogy az új VW Bogara nem elég nagy ahhoz, hogy nővérével és két barátjukkal elmenekülhessenek egy hétvégre a záróvizsgák elől.
Amikor világszerte jelentések érkeznek egy halálos járványról, mely nem csak öl, de élőhalottá változtatja a fertőzötteket, ezek a hétköznapi emberek, rendkívüli körülményekkel szembesülnek, és sorsuk hirtelen összefonódik.
Mikor rájönnek, hogy nem tudnak elfutni a veszély elől, Scarlet, Nathan és Miranda kétségbeesetten kutatnak menedék után egy félreeső, Red Hill nevű farmon.
Itt kell szembeszállniuk a rájuk támadó zombik seregével. És küzdeniük a saját életükért, ami egyben az emberiség túlélését is jelentheti. Amikor vége a világnak, túlélhet-e a szeretet?

A könyv és Én


Soha nem voltam kifejezetten a zombis történetek rajongója, igaz ezután sem leszek. De örülök, hogy kockáztatni mertem ezzel a regénnyel, mert érdekes élményben lehetett részem. Nem árt néha kimozdulni a jól megszokott műfajok közül, hogy tágítsuk kicsit a látókörünket, ne legyünk megrögzötten bizonyos műfajok hívei, a szokások rabjai... 
Való igaz, hogy egy kissé csalódott vagyok (mégis mindez az én hibám), hiszen abba a tévedésbe estem, hogy a Gyönyörű sorcsapás hangulatát szerettem volna viszontlátni ebben a történetben is. Hahh, nagyobbat nem is tévedhettem volna...
Miközben egy teljesen új oldalát fedezhettem fel az írónőnek, rájöttem, hogy nem csak a romantikus történetek izgalmai tudnak a székhez szegezni, hanem a drámai és véres, akciódús jelenetek is ugyan úgy ki tudnak ragadni a valóságból és képeseket érzelmeket kicsikarni belőlem. Igaz a legtöbbet az iszonyatot váltotta ki belőlem, a remény és az izgalom mellett.
A szerelmi kapcsolatok a könyvben egyáltalán nem lettek kihangsúlyozva. Voltak és pont. Bonyolítottak csak a történeten és amit őrült romantikus szívem rendesen zokon is vett, de hát ez van. Az apró morzsáknak is úgy örültem, mint egy 40 napos böjt utáni aszott zombi. :D

A történetről és a szereplőkről

Ápolóként szemlélve a könyvet, hihetetlen de nem húztam a számat, mint ahogy azt szoktam más hasonló témával foglalkozó írásoknál (hiszen néha képtelenségeket hordanak össze az írók...) Imádtam, hogy a regény a kórházban kezdődött, valahogy ettől hihetőbbé vált az elejétől az egész.
Három karakter és azok barátai, ismerősei, szerelmeinek útját követjük nyomon, a zombi apokalipszis kezdetétől, ahogyan lassan haladva külön utakról eggyé válik a sorsuk. 
Scarlet volt az eltökélt, érzelmileg szilárdabb karakter az én szememben. Nem mindig volt a gondolkodása racionális, az aggodalom néha kifogott rajta, de épp ettől vált valóságosabbá a személyisége, ugyanis azok a helyzetek, amelyekbe került a könyvben, kihozzák az emberből a legrosszabbat, a legjobbat és a legkiszámíthatlanabb reakcióat is.
Nathan karaktere döbbentett meg leginkább. A legtöbb gyengéd érzelmet nála fedeztem fel, ő volt a tökéletes szülő, a romantikusabb szerelmes fél. Sokkal, de sokkal többet szerettem volna róla megtudni.
Miranda volt az a karakter, aki mindig megdöbbentett. Soha nem az történt a karakterével, amire számítottam, így fordulatossá és drámaivá változtatta teljesen a Red Hill szereplőinek életét. 

Dráma, halál, élet-halál harc, szerelem, szeretet, remény, küzdelem, abszolút hihetetlen fordulatok. Mind-mind megtalálható a könyvben kisebb-nagyobb mértékben.
A The Walking Dead sorozat eddig hidegen hagyott, de miután elolvastam a könyvet, és hallottam, hogy az írónő imádja, valamint vannak vele hasonlóságok a könyvben, a mai napomra ráment, hogy az első évadot egyben ledaráljam. Persze először csak az első részt szerettem volna megnézni, hogy utána a zombis témában kicsit otthonsabban mozogva osszam itt nektek az észt... De aztán meg egyik rész után jött a másik, és ezért is történt meg, hogy a bejegyzésem éjfél előtt került csak ki a blogra. Nem viccelek. Én meg a zombik. Hogy milyen álom vár rám, bele sem merek gondolni... :D

Előrendelhető 30%os kedvezménnyel EZEN a linken.

Kiadó: Maxim, 2014


Extra - Playlist


Jamie McGuire blogján megosztotta a zenelistáját. Hihetetlen, hogy milyen könnyű bizonyos jelenetekhez kapcsolni őket. Ne hagyjátok ki a hallgatásukat, még az is lehet, hogy űj kedvencekre találtok! 
Én pedig összeszedtem nektek a youtube linkeket:
Guns N' Roses -Welcome to the Jungle
Steve Earle - Copperhead Road
Red - Not Alone
Lana Del Rey - Young and Beautiful
Taylor Swift - Sad Beautiful Tragic
Gavin DeGraw - Who's Gonna Save Us
David Gray - My Oh My
Eric Church - Creepin'
John Murphy - Frank’s Death - Soldiers (Requiem In D Minor)
Lana Del Ray - Summertime Sadness
The Civil Wars - The One That Got Away
Two Steps From Hell - Freedom Fighters
Phillip Phillips - Gone, Gone, Gone



Blogturné




11.01. Kelly Lupi olvas
11.02. Angelika Blogja
11.03. Kristina blogja
11.04. MFKata gondolatai
11.05. Deszy könyvajánlója
11.07. Zakkant olvas
11.08. Dreamworld



Nyereményjáték



Egy zombitámadás kivédéséhez nem kevés bátorság kell, de nem árt némi kézzelfogható segédeszköz sem. Minden blogon találsz egy-egy hasznos tárgyról vagy fegyverről készült képet, nincs is más dolgod, írd be a rafflecopter doboz megfelelő sorába ezt a tárgyat. A keresett szót megadhatod magyar hangzással, vagy az eredeti megfelelőjeként is. 
Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz! A nyertesek jelentkezésére 72 óra áll rendelkezésre a megküldött e-mailre válaszolni, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk.


a Rafflecopter giveaway

0 comments: