A. O. Esther: Elveszett lelkek

, by Kristina

Fülszöveg:

Hiszel a végzetben? A sorsszerű szerelemben?
Az Univerzum végtelen csendjében különös fényben ragyogó üvegcsékről suttognak. Úgy tartják, az ezüstszállal lezárt parányi palackoknak közük van élethez s halálhoz, ezért angyalok ezrei szállnak alá, hogy megszerezzék a világmindenség titokzatos kincsét. Sophiel, a bájos fiatal angyal lány glóriája és szárnyai nélkül érkezik a Földre, hogy küldetését teljesítse, ám nem számol azzal, hogy a halandó léttel emberi érzéseket is kap odafentről. A félelem, a fájdalom, a kétely és a gyász ugyanúgy ismeretlen fogalom számára, mit az életre szóló barátság, a keserű féltékenység, vagy a mindent felemésztő szerelem – de vajon meg tud birkózni mindezzel az ellenséggel való küzdelem során? Képes lesz-e vakon hinni, s véghezvinni feladatát?
Elijah a Sötét Angyalok vezére, harcos katona, aki sajátosan gondolkozik a jó és a rossz fogalmáról, miközben önálló életet élő, nyolcágú lángoló ostora – szövetségesei sorait erősítve – teszi a dolgát. Kiátkozott angyalként ő a legidősebb idelent, s bár maga sem hisz benne, egy váratlan esemény folytán örökre megváltozik az élete, s ezzel létezésének értelme.
Két össze nem illő lélek – és egy elkerülhetetlen találkozás, amely alapjaiban rengeti meg a világot…
  Büszke vagyok arra, hogy ez a gyönyörű könyv - kívül és belül egyaránt - bővíti a magánkönyvtáram. A borító álomszép, maga a könyv minőségi munka (nem kellett attól tartanom, hogy olvasás közben széthullik a kezemben) és a története sem mindennapi. 
   Egy első könyves magyar írónő, A. O. Esther feladta a leckét a magyar irodalomnak, mert a nyelvezete álomszép. Ilyenkor lehetünk büszkék  arra, hogy magyarok vagyunk.
   Emlékszem még, hogy az első oldalakkal lassan haladtam, mert szinte minden bekezdésnél valakivel meg akartam osztani, hogy egy kincsre leltem.

Mire számíthattok a történetben?
  Sophiel és Elijah első látásra szerelmesek lesznek egymásba, a sors fintora mégis sokszor megnehezíti a dolgukat. Feladataik vannak, és ellenségnek kell tekinteniük egymást. Küldetéseik nyomán sok fantázialénnyel találkozunk erdei manóktól, tündérektől kezdve a lidércekig. 

   Nem csak egy történet és nesze nektek. Van mondanivalója a hitről, a kétségekről és arról, hogy merjünk felnőtt fejjel is álmodozni.

   "Féltem attól, hogy az általam jeleknek vélt gesztusokat csak képzelem, és a végén kiderül, hogy semmit nem jelentek annak a férfinek, aki az első pillanattól kezdve megbabonáz. Titkon azonban még jobban féltem attól, hogy igazam van, és ő is szeret engem. Hisz akkor mi vár rám? Az ő oldala sosem fogadna el, s elevenen bekebelezné a lelkemet, az enyém pedig kivetne magából, hisz ezzel árulónak minősülnék.
   De lehet-e bűn az igaz szerelem?"

Mi varázsolt el?
  Egy teljesen új világgal találtam magam szembe, és a leírások részletessége miatt a képzeletem szárnyalt olvasás közben, néha filmkockaszerűen peregtek az események. 
  Meseszerű és szépséges, ez volt az a két szó, ami a legtöbbször eszembe jutott, talán a lények miatt, de egyes fejezetek tényleg olyanok voltak, mintha egy mesébe csöppentem volna.
   Az Erdőlakók című fejezetben észrevehető az írónő gyermekek iránti szeretete, ha a történet nem lenne túl komoly és olykor véres, mesének is beillene, ... ez a könyv egy felnőtt mese. 

A karakterek:
  Bár Elijah már évezredek óta Sötét angyal, vagyis száműzték a Mennyből, az emberi érzelmek közül a szerelem mégis új neki. Sophiel küldetéssel érkezik az emberek közé, és minden emberi érzelmet most tapasztal meg, így azok erősebben hatnak rá. 
   Sophiel túl ártatlan, törékeny és naiv az elején. Természetesen erre meg van a magyarázat is, hiszen teljesen új dolgokat él át és meg kell szoknia az emberi életet.  Nem a megszokott harcos hősnő típus, talán ezért volt számomra kevésbé hihető, hogy harc közben többször győzedelmeskedett, de biztosan fejlődni fog. Nem tudtam olykor összekötni a harcmezőn aratott győzelmét az érzékeny, sírós, néha ügyetlen szereplővel, és ennek az lehet az oka, hogy nem szoktam hozzá, hogy végre egy nőies hősnőt látok, nem egy vad amazont.
   Elijah titka amivel megfogott magának, nem más, mint az arrogáns, nagy hatalmú és birtokló jelleme. Mindig is ez a karakter típus volt a gyengém. Elég volt, csak annyit mondania Sophielnek, hogy az "Enyém vagy!" és kész nekem már végem volt, elvesztem. 
   Joshua egy édes kis gyermek, akinek nagy szerepe van a könyv egyes részeiben, különleges képességgel rendelkezik és Sophielnek sok segítséget jelent majd. Kedves és könnyen megszerethető szereplő.
   Sötét Angyalok gonosz és félelmetes szereplőknek tűntek az elején, a végére mégis megváltoztak, mert megismerhettük őket jobban, barátságosabbak lettek. Érdekes fejlemény volt, mert felvetődött a kérdés, hogy vajon az első benyomás nem mindig a helyes a könyvekben sem? Ezen eddig soha nem gondolkodtam el, mert azt hittem, hogy ami rossznak van leírva az rossz is, de így kiderül, hogy a Sötét Angyalok is jellemmel rendelkeznek. 

  "- Sajnálom, hogy korábban olyan elvakultan hittem a saját eszméimben - mondtam neki halkan, miközben az alkonyatban sötétlő fenyőerdő körvonalait bámultam. 
   - Eleinte mindannyian azt hisszük, hogy csak az a helyes, amit mi gondolunk - felelte Elijah igen bölcsen. - Aztán idővel, ahogy távolabb kerülünk az eseményektől, meglátunk olyan dolgokat is, amelyeket korábban észre sem vettünk."

Miben reménykedem a jövőben?
   Több Sophiel és Elijah jelenetre elsősorban! ;) A nagy szerelem, ami közöttük kialakult, csak akkor lesz igazán hihető, ha még több tettel bizonyítják a jövőben is.
   Egy-két lopott csóktól többet remélek. :)

Zavaró dolgok:
   Egyes szereplők túl könnyen megnyíltak Sophielnek, vagy ez az angyal mivolta miatt történhetett? A másik dolog, ami sok kérdést hagyott maga után, az az volt, hogy Sophiel elég sokszor tűnt tudatlannak a földi dolgokkal kapcsolatban, mondjuk azt nem értettem, hogy miért nem tudott a tündérek létezéséről, ha már egyszer angyal, akkor neki nem kellene tudnia, mindenről?

Kinek ajánlom?
   Elsősorban a fantasy, majd a romantika kedvelőinek. 
Akik egy gyönyörű kiadást szeretnének a tulajdonukban látni, egy gyönyörű történetről. 
   A második könyv már jön is februárban Hívogat a fény címmel, szerencsére nem kel sokáig várnunk a folyatásra, és az is gyönyörű borítóval büszkélkedhet!


Értékelésem: 5/4.5

A könyvet nagyon szépen köszönöm A.O. Esther írónőnek!

Kiadó: Decens
Kiadás éve: 2012.
Sorozat: Összetört glóriák 1. része

0 comments: