Sabrina Jeffries: A lord titka

, by Kristina

Fülszöveg:
A Sharpe testvérek egy éjjelen rettenetes körülmények között elveszítik a szüleiket. A tragédia leginkább Olivert, a legidősebb fiút viseli meg, akinek hosszú éveken keresztül súlyos titok nyomja a lelkét szülei halálával kapcsolatban. Az árvák gyámja anyai nagyanyjuk lesz, aki az évek múlásával egyre ingerültebben szemléli, ahogy unokái botrányos életvitelükkel borzolják a főúri körök kedélyét. Így hát tizenkilenc évvel a tragédia után ultimátumot ad a testvéreknek: vagy családot alapítanak egy éven belül, vagy megvonja tőlük a járandóságukat, és az örökségükről is lemondhatnak. Oliver azonban ravasz tervet eszel ki, hogy eltántorítsa a szándékától az asszonyt. Egy szerencsétlen véletlen folytán ehhez partnert talál az Amerikából érkezett gyönyörű Maria Butterfieldben, aki eltűntnek hitt jegyese felkutatására érkezett Angliába. Oliver alkut ajánl neki...

  Véletlen akadtam rá a könyve, és olyan kedvel kezdtem olvasni, hogy nekem mindegy milyen lesz, csak egy kicsit kösse le legalább a figyelmem... és ekkor történt meg a csoda. 
   A regény egy levéllel kezdődik, amit a nagymama "ír" az olvasónak. Kérem szépen én már itt tudtam, hogy elvesztem, és immár egyre nagyobb reménnyel és széles vigyorral folytattam az olvasást.

   Öt testvér, akik nem mindennapi életet élnek..., legalább is szokatlant a 19. századi angol nemesekhez képest. 
   Egy nagymama, akinek sörfőzdéje van, próbálja megzabolázni az unokákat. Hiszitek vagy sem, nekem nagyon hasonlított Nora Roberts MacGregor sorozatában megismert Daniel-hez, aki majdnem mindig a kezébe vette az irányítást és a tökéletest párt kereste családtagjainak. Az unokák természetesen csak azt hitték, hogy az ő kezükben van az irányítás, próbálják kijátszani,... még szerencse, mert ezzel rengeteg mosolyogni valót szolgáltattak nekem. :)
   Oliver a 35 évével már rendesen benne van a korban, vagyis nősülésre már nagyon is alkalmas áldozatot jelent nagymamája számára. Kicsapongásaival és mihaszna dolgokkal tengeti mindennapjait, és Hetty nagyi megsokallja a dolgot... 
   Természetesen a többiek, nevezetesen Jarret a játékszenvedélyével, Minerva az általa írt  pikáns rémregényeivel, Gabriel a versengési imádatával és Celia a pisztolyok és lövészet iránti mániájával sem maradnak le Olivertől, így a nagymama pontot tesz majd mindenkinél az i-re.

"Az asztaltársaság néma csendbe burkolózott Lady Minerva minden idegszálával a levesére koncentrált, Lady Celia egyik pohár bort itta a másik után, miközben Lord Jarret úgy bámult levesestányérjába, mintha abból kiolvashatná az élet értelmét. A rájuk telepedő csendet egyes-egyedül egy Lord Gabriel száját elhagyó „a kénköves pokolba” hangzású, halkan elmormolt felkiáltás törte meg."

   Múltjuk tragikus, hiszen a szüleik halálával mindannyian sebet hordoznak a lelkükön. Oliver szívére a gyógyírt egyenesen Amerikából hozza Maria, aki szókimondó, egy kicsit sem hasonlít az elveszett és naiv angol hölgyekre, valamint ellen áll az elején Oliver csábítási szándékainak.
  Mariát Freddy nevű unokatestvére kíséri el a messzi Angliába, aki sok nehézséget okoz hőseinknek, mert képtelen befogni a száját, és akarva-akaratlanul titkokat kotyog ki. Kissé butácska és nehéz felfogású.
   Oliver és Maria egyedi páros, szükségük van egymásra, sok romantikus pillanatot ajándékoz nekünk, és a csábítási játékok sem állnak messze tőlük.


"– Engem Frederick király után neveztek el – kotnyeleskedett közbe Freddy.
– Melyikről? – kíváncsiskodott Lord Stoneville. Vagyis Oliver.
– Több is volt? – kérdezett vissza Freddy.
– Legalább tíz – válaszolta a márki unottan.
Freddy a homlokát ráncolta. – Kellemetlen, de nem tudnám megmondani.
Amikor Oliver szemében jókedv csillant, Maria megjegyezte:
– Azt hiszem, Rose néni nem akart mást, csak egy királyi csengésű nevet.
– Úgy is van – szólt közbe Freddy. – Frederick király csak úgy általában.
– Értem – nyugtázta Oliver ünnepélyesen, bár mintha egy izom megrándult volna a szája szögletében.
Tekintetét a lányra villantotta. – Na és ön? Melyik Mariában tisztelheti névadóját?
– Természetesen Szűz Máriában – felelte Freddy.
– Hát persze – mondta Oliver csillogó tekintettel. – Sejthettem volna."

  Menthetetlenül nagy vétek volt tőlem, hogy alábecsültem a könyvet, mert nagyon jól szórakoztam olvasás közben. Nincs jobb, amikor a testvérek egymást szekálják, és jön még ehhez két szókimondó amerikai... Tényleg csak ajánlani tudom.
  Bizonyíték arra, hogy engem mennyire megfogott nem más, minthogy este kezdtem olvasni, és valamikor hajnal 2 és 4 óra között teljesen elvesztettem az időérzékem, egyszerűen belefeledkeztem a könyvbe, valamikor fél 6 körül fejeztem be és másnap a kevés alvás ellenére is boldog voltam, mert nincs is jobb annál, amikor éjjel azért maradok fent, mert egy könyv elvarázsol.

Kiknek ajánlom?
   A történelmi romantika kedvelőinek, akik szeretik a könnyed, gördülékeny, szórakoztató, humoros történeteket. Különc szereplőkkel és nem mindennapi történetekkel.


Értékelésem: 5/5

Kiadó: General Press
Kiadás éve: 2012.
Eredeti cím: The Truth About Lord Stoneville
Sorozat: Halstead Hall-i bajkeverők 1. rész 
(6 részes a sorozat, hamarosan írom a sorrendet is.)

0 comments: