Lakatos Levente: Bomlás

, by Kristina

Fülszöveg:
Kalandozások a szexuális tabuk és sokkoló gyilkosságok világában. Egy feltörekvő írónő és egy férfi prostituált bizarr munkakapcsolata. Hol a határvonal a túlfűtött szenvedély és az abnormalitás között? Élvezhető-e a megalázottság? Mi történik a felső tízezer asszonyaival a hotelszobák zárt ajtajai mögött? Az események középpontjában a sikeres kriminálpszichológus, dr. Lengyel áll, akinek amellett, hogy egyszerre két gyilkossági ügyet kell megoldania, meg kell küzdenie élete egyetlen, ám csillapíthatatlan démonával: a szexuális vággyal.
Az amerikai erotikus thrillerek erős idegzetű rajongói véres és buja regényt kapnak kézhez, modern mesét szexről és halálról – szigorúan 18 év feletti olvasóknak.

Véleményem spoilermentesen:

  Kalandos és egyben tanulságos is a történetem a Bomlással. Mivel az író korábbi könyvei leginkább negatív visszhangot keltettek abba a hibába estem, hogy minden könyvét egy búra alá vettem, és ami legrosszabb mások véleménye miatt, olvasás nélkül ítélkeztem. Mi a tanulság ebben? Ne ítélkezz elhamarkodottan, mert pofára esel, mint én,... de szerencsére ezúttal egy nagyon pozitív csalódás miatt. :)

"A sors belekényszerítette abba, amit folyton került: önmagával kellett foglalkoznia." - dr. Lengyel

  Először hadd kössek bele pár dologba, ami megzavart kicsit, pontosabban amitől teljesen mást vártam, mint amit valójában kaptam!
Mit vártam? - Egy erotikus könyvet, talán egy kis BDSM, rengeteg szex, nyálas romantikát és könnyen megfejethető gyilkossági ügyet.

  Na jó, és ehelyett mit kaptam?
Határozottan erotikus könyv, de ne tessék összetéveszteni a mostanában oly nagy népszerűségnek örvendő minden-fejezetben-szex-és-szerelem típussal. Ami itt kifejezésre kerül az nem más, mint a testiség, a titkolt vágyak feltárulkozása, a fájdalmakkal és leigázással keveredő szenvedély. 
  Romantika: nem, nem és nem. Ez nem egy romantikus könyv, csak néha kapunk belőle egy-két morzsát, ami - teszem hozzá - elég volt ahhoz, hogy engem az őrületbe kergessen, mert a romantika után szomjazó lelkem felfedezte, hogy az író képes lenne arra is, hogy kicsit többet csempésszen bele. 

  Thriller - de nem is akármilyen. Izgalmas, kiszámíthatatlan. A könyv többször is átejtett, becsapott és szó szerint játszott velem. A kiszámíthatatlanság új értelmet nyert...
  Jól kidolgozott, de inkább azt mondanám, hogy okosan felépített, néha kegyetlen, néhol fanyar humorú, lebilincselő, beteges, de kétség kívül egy felejtetlen történetet mesél el.

Mit kell tudni a történetről?
  Az elején több szálon fut, egyszerre ismerjük meg a múlt és a jelen történéseit.
Kedves Flórián a selyemfiú és Szilvia a kezdő író beteges kapcsolata az egyik szál. Majd dr. Lengyel Dávid és a múltjából felbukkanó Dóra kerülnek bele akarva és akaratlanul is a gyilkosságiügybe, közben a nyomozást vezető Fényes Laura életbe is betekinthetünk.
   Egy brutális gyilkosság áldozatává esett testre bukkannak, a nyomok folyamatosan kerülnek elő, titkok derülnek ki, hazugságok lepleződnek le, a történet pedig egyre sötétebbé válik és ördögivé. Dávid, Dóra és Laura együtt próbálják megtalálni a tettest.  

 Azt hiszem meglepődtem az első fejezet végén, pontosabban megdöbbentem, mert nem gondoltam, hogy már az elején ennyire figyelemfelkeltő és izgalmas történet tárul elém. Ezek a döbbent pillanatok szinte minden fejezet végén ismétlődtek. Tökélyre fejlesztette az író, hogy a fejezetek végén ne akarjam letenni a könyvet, mert vagy elhúzta a mézesmadzagot az orrom előtt, vagy lehetetlen helyzetbe sodorta a szereplőket. Mivel több szálon fut a történet, így ez még izgalmasabbá tette, hiszen azt is tudtam, hogy a következő fejezet másról fog szólni.

  Amit igazán értékelni tudtam az az író stílusa, kifejezésmódja, a szókincs gazdagsága, hiszen ez miatt a történet igazán színvonalasan lett előadva, könnyen elképzelhetővé vált, de ugyanakkor a brutalitás miatt nehezen feldolgozhatóvá is.
  Szóval nem azért haladtam ilyen szörnyen lassan a könyvvel, mert nem tetszett, csak egyszerűen rossz időben és rossz helyen találtunk egymásra. Nyári gyakorlatról hazatérve zuhantam is az ágyba a fáradtság miatt. Nem szeretek fáradtan olvasni, mert olyankor nem figyelek oda, ez a könyv pedig elég sok figyelmet követel, mivel a története bonyolult, így nem engedhettem meg magamnak, hogy valami elvonja a figyelmem.  

"A pasas kétségtelenül hatást gyakorol az emberekre. Elbűvöl, megijeszt, bizalmat ébreszt és fenyeget – mindezt egyszerre, tökéletes ritmusban. Képessége hatalom, ami előtt előbb-utóbb mindenki behódol."

  Gondolkodóba ejtett és a könyv részévé váltam. Kutattam a jelek után, próbáltam megérteni az okokat, keresni az apró információ foszlányokat, és közben igyekeztem a sorok között is olvasni, tehát én is nyomoztam. 

Rengeteg kérdés felmerült bennem olvasás közben. Úgy éreztem, hogy egy komolyabb kutatómunka van a könyv hátterében. Mert nem csak komoly emberismeretről tanúskodik a karakterek személyiségének leírása, hanem maguk a szereplők tetteik útján történő bemutatása is. Pszichológia, pszichiátria, okkultizmus és a büntetőjog is többször került előtérbe, és végre nem kellett a szemem forgatnom a lehetetlen magyarázatok miatt, mert  volt mindennek logikus alapja és magyarázata. 

A karakterek pont attól váltak valóságossá, hogy nem voltak tökéletesek, hogy hibáztak. Személyiségekké váltak, talán valós személyekről lettek formálva. Volt akit könnyen megkedveltem és volt akit puszta kézzel ki akartam nyírni. 
Egyik szereplő sem hagyott nyugton, állandóan forogtak a kerekek a fejemben és szinte mindenkit gyanúsítottam már a végére, volt akit többször is. Az egyik jelölt túl kézenfekvő volt, a másik túl kiszámítható, de tudtam, hogy a háttérben teljesen másra kellene figyelnem. 
Egy tanács: figyeljetek oda minden apró elrejtett részletre, mert minden tök egyszerűnek tűnik majd, de nem az! 
Az érzés, miszerint az orromnál fogva lettem végig vezetve, na az felbecsülhetetlen! :)

"– Azt mondom, a nők a világ legszebb, ám sajnos legesendőbb teremtményei. Veszélyesek, amiért rendre olyan terheket vállalnak magukra, melyeket kezdetben ugyan jól viselnek, de hosszú távon nyilvánvalóan nem bírnak el. És elég egy apró csalódás, a sérülékeny női lelken seb serken, amelytől az egész személyiség gyökeresen megváltozhat. Éppen a szenzitivitás az, amiért először ők, rajtuk keresztül pedig az általuk befolyásolt férfiak is támadhatókká válnak. - (...)" - Florian

Kinek tetszene? Merül fel bennem a kérdés, már nem első alkalommal. Ajánlanám azoknak akik szeretik az egyre bonyolultabb történeteket, ahol a gyilkossági ügy, nem hogy leegyszerűsödne a végére, hanem még kilátástalanabbá válik. 

Hatott rám a könyv, amely vagy dühöngésben, vagy vigyorgásban nyilvánult meg. Legtöbb esetben moly.hu-ra rohantam kommentelni az olvasásom, amit persze sorra nem is tettem ki, inkább a jegyzetek közé másoltam. A gyanúsítottakat váltogattam oldalról oldalra, és a végén naná, hogy egy harmadik személy lett az igazi tettes...


Köszönöm a lehetőséget, hogy olvashattam! :)



Kiadó: Ulpius-ház
Kiadás éve: 2013.
Sorozat: Dr. Lengyel 2. része

0 comments: