E L James: A sötét ötven árnyalata

, by Kristina

Fülszöveg:
A film bemutatásával egy időben megjelenő kiadás EL James forgatáson készült fotóival, és az azokhoz tartozó kommentárokkal kiegészítve kapható! A kötet ezen kívül beleolvasó részletet is tartalmaz a hamarosan megjelenő új regényből: A sötét ötven árnyalata Christian Grey szavaival. 

A titokzatos fiatal milliárdos, Christian Grey sötét vágyaitól elbátortalanodva Anastasia Steele kilép a kapcsolatból, új lapot nyit az életében, és elhelyezkedik egy seattle-i könyvkiadónál. De Christian iránt érzett szerelme olthatatlan, és amikor a férfi új megállapodást ajánl fel neki, Anastasia képtelen ellenállni. Újra lángra lobban perzselően érzéki viszonyuk, és a lány egyre többet tud meg megszállott kedvesének titkairól. Míg Christian a múltat akarja maga mögött hagyni, Anastasiának le kell számolnia a férfi korábbi partnerei iránt érzett dühével és féltékenységével, és meg kell hoznia élete legfontosabb döntését

Az Ötven árnyalat-trilógia 150 millió példányban fogyott világszerte.
Ébren tart a vágy, az izgalom, a szenvedély. Ez az INSOMNIA könyvek birodalma. Ne várd a hajnalt, olvasd ki az éjszakát!


Mond akárki akármit, ennek a sorozatnak jót tett még a negatív kampány is. Még most is rengetegen beszélnek róla, nagy népszerűségnek örvend. Mikor elolvastam a történetet évekkel ezelőtt, még nem a nagy felhajtás miatt tettem, szimplán csak érdekelt a történet, pont ez volt a műfaj, ami mindig is közelebb állt hozzám, mint mondjuk egy ifjúsági könyv. Az erotika, a szenvedély nálam plusz pontot jelent a romantikus tömegkönyvekben, ami alapnak számít ebben a műfajban, és pont nekem való. Hogy ezt miért írom le? Mert szerintem sokan csak azért nyúltak hozzá, mert ez folyt a csapból is, és naná, hogy nagy elvárásokat támasztottak elé. Nincs benne botrányosabb, mint a többi könyvben, csak azok számára újdonság, akik eleve elkerülték ezeket a könyveket.


A történet akkor is tetszett, és még most újraolvasva az új kiadást is elszórakoztatott. Nem kezdtem kielemezni mondatonként, egyszerűen csak hagytam, hogy kikapcsolja kicsit az agyam. Újfent sikerült neki. :)
Persze azt nem állítom, hogy annyira különleges volna, mint amit ez a felhajtás megkíván. Lehet pont ezért csalódnak benne páran. Egy gazdag pasi és egy lány története, akik kapcsolatában az a különleges, hogy Christian kissé mást, extrémebb dolgokat szeret a hálószobában, mint azt az átlagolvasó megszokott a sima kis romantikus történetekben. Nekem azért tetszett, mert pörgős volt, és naaaagyon romantikus.

Megnéztem a napokban a filmet, és szándékosan csak utána olvastam el az új extrákkal kibővített kiadást, amely az Insomnia könyvek gondozásában jelent meg pár hete. Vannak kisebb eltérések a vászonra vitt és a papírra írt változat között, de ez érthető is, hiszen míg az egyik 119 perc, a másik 685 oldal. A film befejeztével folyamatosan azon pörögtem, hogy tetszett, imádtam a színészeket, ahogy megformálták a szereplőket. De a könyvet akkor sem helyettesítheti semmi, hiszen ennél a történetnél a belső monológok is legalább annyira fontosak, mint maga a cselekmény.

2012. október 31-én írtam már erről a könyvről, itt elolvasható akkori véleményem, akkor saját magamnak tettem fel kérdéseket, szerintem egyik bejegyzésem sem lett olyan érdekes, mint az az egy. Legszívesebben bemásolnám az akkori írásom, mert minden mondattal egyet értek, amit akkor leírtam. Tetszett, hogy romantikusabb az előzőnél, hogy Christian és Ana karakterei is elkezdtek változni az előző részhez képest. Összecsiszolódnak, ami egykor szerződés volt, az most kapcsolattá alakul. Egyre jobban megismerjük a múltat, amely ekkora törést okozott Christian lelkében. Újabb karakterek tűnnek fel, akik kicsit jobban felkavarják a dolgokat. 

Mindenképp ajánlom olvasásra azoknak, akik velem együtt megkedvelték a karaktereket az első részben.

Amit különösen pozitívumnak éltem meg ahányszor újraolvastam (évente egyszer az egész sorozatot), hogy rengeteg dolog történik benne, egyik izgalmas bonyodalom a másik után. Persze mindeközben a szex és a játékok is a részesei, de bevallom harmadik, negyedik újraolvasás alkalmával ezeket a részeket már simán átugrom. :D 


Eredeti cím: Fifty Shades Darker
Kiadó: Libri
Oldalszám: 728
Fordító: Simik Bálint
ISBN: 9789634331230
Sorozat: Árnyalat trilógia 2. 



Már a mozikban A sötét ötven árnyalata film, de azért nem szabad megfeledkezni az alapjául szolgáló könyvről sem! Főleg, hogy a Libri gondozásában megérkezett a vadiúj változat a friss és ropogós filmes borítóval, és annak extráival: kulisszák mögötti fotókkal a forgatásról valamint egy exkluzív részlettel a második kötet Christian szemszögéből, avagy a Grey folytatásából! 

A Blogturné Klub a filmes láz közepette, február 12-én indul el négy állomásos turnéjára, hogy kicsit körüljárja ezt a nagy érzelmeket generáló sorozatot és a második kötetet. Tartsatok velünk, és ha szerencsétek van, a könyv egy példányát is megnyerhetitek!




02.14 - Zakkant olvas
02.17 - Kristina blogja
02.19 - Könyvvilág



Asszociálós játékra fel! 

Mostani játékunk az Árnyalat trilógia első kötetéből szedtünk össze dolgokat. Minden állomáson találtok egy fotót, ami a sorozatban szerepelt, és egy bizonyos szónak vagy kifejezésnek kellene beugrania róla. Ez persze így elég random lenne, de ne aggódjatok, adunk kapaszkodót! A fotók mellett megadjuk azt is, hány karakteres (tehát a több karakterből álló betűk, pl. ny, sz stb. nem egynek számítanak) a megfejtés és még egy-egy betűt is megmutatunk. 

Találgatásra fel! 

Figyelem! Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.


_ W _ _ _ _ _ _




a Rafflecopter giveaway

0 comments: