Nalini Singh: Szabadulás

, by Kristina


Tartalom:
Ashaya Aleine a látszat szerint a tökéletes mentál: rideg, érzéketlen és gyakorlatias. Ő a tudós, aki az egész mentál népet rabszolgasorba döntő implantátumot készíti. Valójában azonban elkeseredetten küzd, hogy megmentse a fiát, és szabaduljon a Mentál Tanács befolyása alól. De hiába menekül: nem biztonságba kerül, hanem egyenesen a halálos alakváltó mesterlövész karjaiba fut. Dorian Christensen húgát egy mentál gyilkos ölte meg. A DarkRiver őrszem nem tud ugyan leopárd alakot ölteni, de a vadállat benne él, és bosszúra szomjazik. Most mégis védelmeznie kell Ashayát és fiát. Dorian soha nem gondolta volna, hogy mentál iránt a gyűlöleten kívül mást is érezhet, de a szenvedély sokszor átírja a játékszabályokat.

   Lássuk csak,... ha a blogom olvasója vagy és hiszel abban, hogy jó könyveket ajánlok, ha eléggé hasonló ízlésünk, de még nem olvastál Nalini Singht-től semmit (vagy ha az egyik sorozatát már igen, de a másikat még nem), akkor, nos AKKOR eddig nagyon nagy mulasztás terhe alatt élted mindennapjaidat. Vagyis kérlek szépen kedves olvasom pótold be és OLVASS NALINIT! :)
   Nalinit könyveit legtöbbet bambán vigyorogva, vagy álmodozva olvasom, főleg az utóbbi időben, és elfogult vagyok, NAGYON elfogult.

A miértre nagyon egyszerű a válasz:
   Amivel az írónő megfogott engem az elsősorban a stílusa, majd azzal, hogy a történetei soha sem egyszerűek. Akció, krimi, romantika, tökéletesen felépített világok, erotika, és sok-sok érzelemmel találtam szembe magam a lapokon.
   Zseniális megoldásokkal rukkol elő, váratlan fordulatokkal és még ha egy sorozatról is van szó, a legérdekesebb, hogy nem esik abba a hibába, hogy ismételje önmagát. Mindig kitalál valami újat, néha hajmeresztőt, sőt ebben a könyvben a frászt is rám hozta, lényegtelen volt, hogy tudtam mi lesz a vége, vagyis, hogy mi kellett volna, hogy legyen... ;)

Figyelmeztetlek: Nem vagy biztonságban olvasás közben az érzelmektől. Nagyon ragadósak, de főleg a rajongás a hímek iránt. Miau!  :D

   Pár hete újraolvastam a sorozatot, mert lelkileg már hiányzott Nalini (tőle nincs jobb lelki gyógyszer, nekem elhiheted) és rájöttem, hogy sokkal, de sokkal több mindent meg tudok érteni újraolvasáskor, mert nem vakít el az, hogy gyorsan a végére járjak, vagy hogy a szerelmi játszadozáson kívül is lássam a dolgokat. Élvezni tudtam a falka életét, a párválasztási rituálékat, a sok csipkelődést, de leginkább a sok-sok szerelmet.

  Sorozat, és a részek között van átívelő szál is, tehát nem csak az időrend miatt fontos egymás után olvasni őket, mondom én, aki pár részt kihagyott és Hawke könyvét már elolvasta. DE pont ezért mondom, hogy Ti legalább tartsátok be,… mert később rájöttem én is, hogy elég sok mindennel nem voltam akkor tisztában, habár a Sienna- Hawke macska egér játéka, vagyis pontosabban farkas-mentál játéka elvonta a figyelmem, de később bambulhattam ki a fejemből, hogy ööö ez, meg az miért is volt?


  Ahogyan már említettem a részek különböznek egymástól, legalább is én máshogy élem át őket. Ez a rész sok (inkább rengeteg) váratlan dolgot tartalmaz, érzelmi szinten pedig változékony, de ugyan úgy, mint az eddigiek, magába szippant és boldog leszel tőle, csak ezért mert olvashatod. :) Sok a játszadozás Dorian és Ashaya között, óóó igen azok a csipkelődések :), valamint a falka tagjai között a szeretet kinyilvánulása. Imádtam Mercy és Dorian jeleneteit!

"- Azt mondtam, lassan - szólt a nő.
Dorian elmosolyodott.
- Hoppá. "

  Doriant a sorozat részei során láttuk a lelki sérülései miatt rossz passzban, majd visszatérni az életbe, de természetesen ez a rész lesz számára az igazi áttörés. Makacs, öntelt, és borzasztóan birtokló jellem, de azt hiszem őt leginkább ezzel a részlettel tudom bemutatni:

"Ashaya alig hitt a szemének, amikor látta, hogyan mozog a férfi. Minden rezdülése sima és könnyed volt.
Tízszer gyorsabban felért a fa tetejére, mint ő, és ezerszer kecsesebben. Ha a nő eddig nem lett volna biztos abban, hogy kivel áll szemben, a látottak alapján minden kétsége elszállt volna.
- Alakváltó - suttogta, amikor Dorian leugrott. - Macska.
A férfi felvonta a szemöldökét. A szeme olyan tökéletesen kék volt, hogy Ashaya még a sötétben is kételkedett abban, hogy ilyen valóban létezhet.
- Miau."

  Ashayától féltem, mert nem tudtam igazán elképzelni, hogy milyen lesz, pontosabban, hogy hogyan lesz ő a tökéletes jelölt Dorian számára. Én lökött, hiszen már jobban kellene bíznom Naliniben, mert tényleg a tökéletes párokat hozza össze a könyveiben. Szóval ezzel csak annyit akartam mondani, hogy Shaya is a kedvenc karaktereim között találja magát. :)

És végül egy idézet, amin érdemes elgondolkodni:

"Amikor annyira vágysz valamire, hogy az már fáj - kezdte halkan magyarázni -, de tudod, hogy nem kaphatod meg, ezért jó mélyre elásod magadban a vágyat, és meggyőzöd magad, hogy az már nem is számít... és akkor jön valaki, és azt mondja, hogy mégis megkaphatod... az félelmetes. Mi van, ha megpróbálod, és nem sikerül? Ha újra át kell élned a veszteséget, és nagyon fáj, de ezúttal már nem tudod visszasöpörni a szőnyeg alá?"

Értékelésem: 5/5
Kiadó: Egmont
Kiadás éve: 2013.
Eredeti cím: Hostage to Pleasure

0 comments: