Válaszaim...

, by Kristina

Tőlem kérdezte narayan : 
Mondj 3 olyan szereplőt, akinek a bőrébe szívesen belebújnál, hogy átéld, amit ő a könyvben! És miért? :)


Válaszom:
 1. A legszívesebben Gena Showalter Éjsötét csók c. könyvéből Anja szerepében érezném magam, mert ő maga a Fejetlenség isten nője és a valóságban, belőlem ez hiányzik a legjobban. 
2. J. R. Ward: Megbosszult szerető Ellena lennék, mert még a szakmánk is egyezik (nővérke vagyok) :) 
3. Rachel Gibson: Jane vékony jégen táncol Jane lennék, mert mindig is újságíró szerettem volna lenni, talán ezért is kezdtem el a blogolást, hogy valamennyire kiélhessem írói szándékaimat, bár még nagyon fejletlen vagyok e téren… :) és egy ráadás, mert nagyon nem érdekel, hogy mit húzok fel, ne azért szeressen mert drága divatos cuccok vannak rajtam, nálam fő a kényelem! :) 



Roni kérdezte:
Ha valami oknál fogva valamelyik könyvbeli világban (helyen, korban) kellene tovább élned - nem egy meglévő szereplő bőrébe bújva, hanem Önmagadként - ha úgy tetszik új szereplőként - melyik világot (könyvet) választanád? 


Válaszom:
Ha valóban Önmagam lehetnék, akkor:
 3 helyet mondok, ahová a szívem húz: Írország, New York, Ausztrália- valamelyiket talán egyszer tényleg meghódítom
3 kor/3 könyv: múlt Garwood a Titok, jelen MacGregor család Nora Roberts, Nalini világa az angyalos és az alakváltók egyaránt, ha csak egyet kell választanom, akkor az Angyali vadász világot választanám... 
Ezekben főként a szereplők vonzanak, és imádom amikor a skótok-angolok utálják egymást, én ha lehetne skót lennék! :)
Roberts regényeiben szeretem a családi összetartást, a sok szeretetet egymás iránt.
Nalini könyveiben, pedig az egész képzeletbeli világ elvarázsol, ha lehetne lennék a hetek tagja, mondjuk egy könyörtelen angyal... ;)


MFKata kérdezte:
Melyik könyv volt az ami miatt könyvmoly lettél?


Válaszom:
Az igazat megvallva, én szerencsésnek érezhetem magam, mert olyan családba születtem, ahol (sajnos csak a család nő tagjai) szeretnek olvasni. Picurka koromban, mindig (emlékszem) ott álltam a könyvespolc előtt és csak nézegettem őket, a hátoldalon megnéztem a néniket, bácsikat, és csak azt csacsogtam, hogy én most megyek olvasni , kimentem a teraszra, és csak nézegettem a betűket (persze, akkor még nem is tudtam olvasni! xD). Szóval ez olyan velem született szerelem első látásra. :)
NA, de hogy említsek könyvet, Gárdonyi Gáza az Egri Csillagok jut eszembe, igaz én különben is minden házi olvasmányt elolvastam időre, de ez volt az egyetlen, amit 3x egymás után... :) Akkor volt az a pillanat, amikor a romantikus énem végleg átvette az uralmat felettem! ;)
Azután is csak néha-néha olvastam, olyan könyvet, ami nem kötelező. Egy nagy fordulat jött az életemben, amikor fejeztem a középsulit (a negyediket), még a mai nap is emlékszem minden pillanatára, amikor a koleszban magam voltam hétvégén, és sikerült megszereznem egy teremnek a kulcsát, ahol volt számítógép net kapcsolattal, újságírásra jártam (szakkör a koleszban), és azt mondtam, hogy a következő cikkemhez szeretnék keresgélni pár dolgot. 
A cikk megírodott, már fogalmam sincs, hogy melyik volt, csak azt tudom, hogy rátaláltam a Twilight-ra! Tudom, hogy ez mennyire furán hangzódik, de ahogyan olvasgattam róla a cikekket, eszembe jutott, hogy a szomszéd szobából a csajnak valami ilyen borítójú könyv volt előző éjjel a kezében. Hát felragasztottam szikrázó mosolyom, amivel általában megkapok mindent, mert aranyos és ártatlan kislánynak is tudok ám kinézni! (Hahh, ezt csak az veszi be aki nem ismer)xD.
Szóval a könyvet megszereztem, délután 2 körül kezdtem el olvasni, és éjszaka 1-2 körül fejeztem be. Másnap reggel már 6kor keltem, és mentem megint az internet terembe, hogy megtudjak többet erről az íróról, és akkor kiderült, hogy van folytatás, nekem persze több sem kellett. Nem lehetett engem attól a számító géptől elzavarni, így lettem azt hiszem valójában könyvmoly.
A könyvet megvettem, amint megérkezett vele a futár elolvastam még 2x. Szerintem ez azért számít értékelésnek, nem? :)
DE azóta ez az élmény kezd elhalványulni a médiacirkusz miatt körülötte, és persze ismertem meg azóta jobbnál jobb vámpír világot, de azt hiszem ugyan úgy mint az első szerelmet, ezt a könyvet sem fogom elfelejteni... Viszont több embernek is szenvedést okoztam, mert kölcsönadtam, és ők sem bírták letenni, szóval azt hiszem ez a könyv, ami a legtöbbet utazott, ami az én könyvtáramat illeti.
P.S.:BOCSÁNAT, hogy ennyit írtam, de ami először csak pár mondatos válasznak indult, hááát... :) Észre sem vettem, hogy megint elszaladt velem a ló! xD

2 comments:

MFKata said...

Én örülök ám a hosszú válasznak... tudod szeretk olvasni :-D

Kristina said...

Akkor te is egy igazi könyvmoly vagy!!! xD