Tamara Ireland Stone: Time Between Us - Elválaszt az idő

, by Kristina

Fülszöveg:
Szeretni valakit nehéz.
De még nehezebb, ha nem csak a távolság áll közétek, hanem az IDŐ is.
FELEMELEM A FEJEM, ÉS EGYENESEN RÁNÉZEK. Most még félszegebben mosolyog, de ugyanolyan kedvesen. Mintha tudná, ki vagyok. Őszintén. Ettől olyan érzésem támad, hogy talán érdemes lenne megismerni, és önkéntelenül visszamosolygok rá.
Még akkor is vigyorgok, amikor befordulok a következő kanyarban. Aztán – mielőtt végiggondolhatnám, mit csinálok – félúton hátrafordulok, és ismét rápillantok.
Eltűnt.
Megpördülök, és a futópályát pásztázom a tekintetemmel. Aztán a padokhoz futok. A lépcső aljánál egy pillanatra megállok, és eltűnődöm, vajon ott volt-e egyáltalán. De végül csak összeszedem a bátorságom, és megiramodom felfelé.
Nincs ott, de biztosan tudom, hogy ott volt. Otthagyta a nyomát: a friss hó összepréselődött azon a helyen, ahol ült. Alul pedig ott a két lábnyom.
És akkor feltűnik még valami.
A saját lábnyomaim egyértelműen kivehetőek körülöttem a porhóban, az ő nyomai azonban nincsenek sehol. Pedig ott kellene lenniük, kétszeresen is – hiszen egyszer odament a padhoz, aztán pedig elment onnan. De sehol semmi, csak a vastag, szűz takaró.
„Csodálatosan megírt, egyedi szerelmes történet.”

A történetről


Anna minden hajnalban futással kezdi a napját, zenével a fülében ez a tökéletes kikapcsolódás számára, ez az egyik szenvedélye. Egy reggel a fülszövegben olvasható jelenet játszódik le, amely örökre megváltoztatja a jövőjét. 
Napjai szerinte unalmasan telnek, minden reggel felveszi Emma, a legjobb barátnője és együtt mennek az iskolába. Majd a szülei könyvesboltjában tölti a délutánokat, ahol az apjával felváltva dolgoznak. Kedvenc időtöltése, pedig az utazási könyvek olvasása és az álmodozás arról, hogy egyszer majd ő is beutazhatja a világot. 
Egy napon a suliba új srác érkezik, aki látszólag próbálja mindenkitől tartani a két lépés távolságot, de mindezt tényleg okkal teszi. Anna, amikor megpillantja Bennettet tudja, hogy őt látta a futópályánál egyik reggel, a fiú mégis tagadja, annak ellenére, hogy Anna észreveszi, hogy a fiú felismerte őt.
Bennett egyik különleges képessége az időutazás, valamint, hogy képes a Földön akárhova eljutni, elég csak elképzelnie a kívánt helyet. A kapcsolatuk nem indul könnyen, rengeteg akadályt kell leküzdeniük, meg kell tanulniuk bízni egymásban. Sok titok és tanulság várja az olvasókat  könyv lapjain.


A könyv és én

Ha a történetet nézem, akkor tényleg egyedi a maga módján, főleg, hogy még életemben nem olvastam időutazásról szóló könyvet, vagyis pontosítanom kell, olvastam, de az mind paranormális felnőtt kategóriás volt, képzeletbeli lényekkel. Míg ebben a könyvben emberek a főszereplők, a 17 éves Bennett, és a 16 éves Anna. 
Ahogyan az elején említettem Bennett az, akinek különleges képessége van, és meg kell mondanom, nagy meglepetés volt, hogy 17 éves létére elég komolyan gondolkodó, értelmes és elővigyázatos a viselkedése, miközben a szülei szörnyűek. Azt sajnáltam, hogy magáról a képességéről nem tudtam meg többet, azon kívül, hogy fejfájása lesz tőle, amire a hideg víz és a forró kávé a gyógyszer, Annának pedig a sós keksz segít abban, hogy a mellékhatásokat enyhítse. 


Tetszett a történet, de mégis napok kellettek, hogy a befejezzem, sokszor nem kötötte le a figyelmem, majd amikor a feléhez értem egyszerűen elkezdtek pörögni az események. Rengeteg minden történik a könyvben, több mindenre kell odafigyelni. Sajnos nem mondhatom el konkrétan, hogy mik tetszettek benne, mert nem szeretném lelőni a poént. Nagyon romantikusnak nem mondanám, és itt most nem a YA műfaj miatt, csak egyszerűen a szikrákat nem észleltem, még ha a könyv szerinti ott pattogtak is közöttük. 
Vannak kidolgozatlan szálak, magyarázatra szoruló dolgok, de szerintem mindenre kapunk választ a következő részben. Ne ijedjen meg senki, lezárt a történet, de igen lesz folytatása. 


Amit különösen élveztem, az az 1995-öt idéző hangulat volt. Az akkori zenék és filmek említése. Mivel Anna legjobb barátja Justin egy lemezboltban dolgozik, mind a ketten sokat beszélgetnek a zenéről is. Most megyek is nézni az Aludj csak, én álmodom című filmet, mert Anna említette, nekem pedig muszáj újranéznem.

Az Elválaszt az idő barátságról és a szerelemről szól, a családi kapcsolatokról, de főleg arról, hogy az idő mire képes egy kapcsolattal, mennyire tudja megerősíteni, vagy tönkretenni azt.
Elgondolkodtató, mert rájössz, hogy tényleg mindenre hatással lehet egy csöppnyi változtatás az életben, ami ehet jó és rossz is ez a jövőre nézve. 
Én úgy éreztem, hogy a legfontosabb mondandója az volt, hogy senki sem hétköznapi, vagy unalmas, mert mindenki élete lehet különleges, egyszerűen csak tenni kell érte. Az életem nem unalmas és hétköznapi, csak mert délutánonként otthon ülök, mert olvashatok és ezzel rengeteg kalandban és izgalomban lehet részem. 

Nagyon szép mondanivalója van a könyvnek, de az írónő szavaival szeretném nektek is idézni, amelyet a köszönetnyilvánítás részből másoltam:
"Dióhéjban ez a könyv arról szól, hogyan válasszuk azt az életet, amit élni akarunk, és hogyan küzdjünk érte kitartással."

A könyv előzetese




Blogturné



December 7-e és 15-e között utazzatok velünk, Bennett-tel és Annával az időben! Megtudhatjátok, milyen, ha megtaláljátok a társatokat... csak éppen rossz időben.

December 7 - Dreamworld - Borítómánia
December 8 - MFKata gondolatai - Idézetek
December 9 - Kelly Lupi olvas - Anna egy napja
December 10 - Nem harap a... - Ismerd meg az írónőt
December 11 - Deszy könyvajánlója - Bennett
December 12 - Kristina blogja - Trailer
December 13 - Roni olvas - Zenelista

December 14 - Könyvszeretet
December 15 - Angelika blogja - Anna és Bennett zenelistája

Nyereményjáték

a Rafflecopter giveaway

0 comments: