Janice Lieberman és Bonnie Teller: Hogyan shoppingoljunk férjet?

, by Kristina

   A Cor Leonis Facebook oldalán engem sorsoltak ki, így jutottam hozzá életem első könyvnyereményéhez, pontosabban ehhez a könyvhöz.
   Amit az írónőről tudni kell:
Lieberman: tanácsadó, azaz vásárlási és fogyasztási szakértő, újságíró és író. Jelenleg az NBC The Today Show-jában ad tanácsokat, amelyek segíthetik a mindennapokat.
"A dizájner cuccok ára néha tényleg a tökéletes szabás, a legjobb minőségű alapanyagok és a művészi tervezés miatt ilyen magas, de sajnos legtöbbször inkább arról szól a dolog, hogy veled fizettetik meg a csillagászati marketingköltséget."
   A könyvet nem azért vettem kézbe, mert férjet szeretnék fogni, hiszen már 5 éve kapcsolatban élek, érdekes is volt olvasni, miközben a barátom pár méterre tőlem filmet nézett, a borítóra pillantva először csak a szemét forgatta, majd el is nevette magát, szóval ennyi elég is legyen róla. Csak annyit mondok, Férfiak.


   A könyvel kapcsolatban az az érdekes, hogy ugyan úgy, mint olvasás közben, még most bejegyzés írása alatt is ezer és egy dolgot juttat eszembe, de igyekszem a legtöbbjét nem megemlíteni. Sok érdekes és ismert személy ad tanácsot, vagy csak a saját történet meséli el. Az egyikük a TLC (egyik kedvenc csatornám) Mit ne vegyél fel műsorából ismert Stacy London személyesen. Mondjuk úgy, hogy egy kis része leszünk mi is a műsornak, hiszen kapunk pár aprócska tanácsot tőle.
   Az első oldalakat homlokráncolva olvastam végig, mert nem igazán tetszett ez a bizonyos mondat: "Soha nem randizok olyan pasival, akinek nem tetszik a cipője!" Végül kiderült, hogy ez egy elavult szlogen, amit Janice a barátnői régebben alkalmaztak pasizás közben
"Sok jó megbízható autó és sok jó megbízható pasi is van a világon! Tényleg van, és észre is fogod venni őket, amint abbahagyod a bájgúnárok fixírozását. De honnan tudja az ember lánya, hogy melyik pacákot érdemes kipróbálnia? Gondolj a bőrülésre, az autórádióra, vagy a melegítőnadrág csíkjára...vagyis pasinyelven arra, hogy szereti a zenét, menő munkája van és olyan hasizma, hogy a nagyid mángorolhatna rajta." 
   A cím miatt jutott eszembe a kedvenc filmem is a Hogyan veszítsünk el egy pasit tíz nap alatt-ban a főszereplő Andie Anderson (Kate Hudson a kedvenc színésznőm főszereplésében) a Hogyan lány. Én is mindig egy "hogyan lány" szerettem volna lenni. A film és a könyv témája is szinte ugyan az. A könyv arról beszél, hogy hogyan ismerjük meg az igazit, mit vegyünk figyelembe "válogatás", azaz keresgélés közben, a film pedig arról, hogy mit ne tegyünk, amivel a tökéletes jelöltet elriasztanánk.
"A pasivásárlás eleinte kifejezetten izgalmas, úgyhogy megértjük, ha szívesen töltöd az időd eme tevékenység művelésével."
   A könyv, pontosabban az írónő "beszél" hozzánk. Olvasás alatt úgy éreztem magam, mintha egy kellemes new york-i kávéházban ülnénk Liebermannal. Ő pedig csak mesél, és mesél, és néha egy-egy barátnője megáll az asztalunknál közbekotyogni valamit. Én mindeközben csak mosolyogtam és bólogattam, igaz néha húzogattam is a szám jobbra-balra, vannak dolgok, amivel kifejezetten nem értek egyet a tanácsai közül, de mindezek amerikaias dolgok, és nem hiszem, hogy valaha szükségem lesz rájuk.
   Kacagtam, és igen, elég sokat azon vettem észre magam, hogy széles vigyorral olvastam. Vannak részek, amin tényleg elgondolkodtam, hogy ez "Jé, tényleg így van", majd jöttek azok a részek, amik azért tetszettek, mert olyan dolgokról beszél, amikről már tudtam, és jól esett, hogy megbizonyosodtam az igazamról. Tanácsnak tökéletes, csak az a baj, hogy akinek igazán erre van szüksége, az nem olvassa el a könyvet. Nem mondom azt, hogy ha elolvasod, akkor bumm, holnap már mehetsz is férjhez, de talán találsz benne olyan dolgokat, amiktől jobban érzed magad.
   Újraolvasni biztosan fogom, kölcsönadni és ajánlani színt úgy. Miért?
Mert szeretem az amerikai tv-műsorok hangulatát, és ez tökéletesen átadja, mintha a Today Show színfalai között ültem volna a kamera előtt.
Mert Lieberman közvetlen az olvasóval, és barátságos hangulata van a könyvnek.
Nem csak tanácsokat találtam a könyvben, hanem kész tényeket, hiszen szinte mindegyik rész alá van támasztva egy-egy történettel, amit híres emberek, az írónő barátnői és pszichológusok osztanak meg velünk.

Eredeti cím: How to Shop for a Husband
Kiadó: Cor Leonis
Értékelésem: 5/4

0 comments: